4 آبان 1393
شماره خبر: 130691

باید برای رفع مشکلات حوزه زنان تدابیر ویژه اندیشید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

باید برای رفع مشکلات حوزه زنان تدابیر ویژه اندیشید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: موضوع زنان یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمنان است و باید برای رفع مشکلات این حوزه تدابیر ویژه اندیشید .
حجت الله ملاصالحی در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان البرز با بیان این مطلب ، افزود: امروز زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که می توان از ظرفیت آنان در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی بهره برد. وی با تاکید بر توانمندسازی هرچه بیشتر بانوان ادامه داد: با توانمندسازی هرچه بیشتر بانوان بویژه بانوان سرپرست خانوار می توان در جهت پیشبرد اهداف جامعه گام های اساسی برداشت. ملاصالحی گفت: بانوان ایران اسلامی امروز با مشکلات بسیاری در حوزه های اشتغالزایی ، بهره مندی از امکانات ورزشی و تصمیم گیری مواجه هستند که باید زمینه های لازم را برای حضور پرثمر آنان فراهم کنیم. معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اجتماعی بویژه در حوزه زنان نباید بسنده به برگزاری نشستهای سخنرانی کرد بلکه باید کار گروههای تخصصی برای بررسی و ارایه راهکارهای لازم در این زمینه تشکیل داد.
43.9 درصد جمعیت البرز را بانوان تشکیل می دهند
معاون سیاسی استانداری البرز در ادامه با بیان اینکه 43.9 درصد از جمعیت البرز را بانوان تشکیل می دهند گفت: باید طرحهای ارایه شده در حوزه زنان در زمینه های پیشگیرانه ، درمانی و آموزشی بیشتر باشد. ملاصالحی با اشاره به برگزاری طرح های مختلف آزمایشی و پایلوت در حوزه زنان تاکید کرد که این اقدامات کافی نیست و باید سهم زنان روستایی را نیز در این بخش دید. وی افزود: باید طرحها بصورت شهری ، روستایی و عشایر و پس از انجام مطالعات اجتماعی به اجرا درآید تا از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد. استان البرز براساس آخرین سرشماری عمومی دارای 2میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود