14 آبان 1393
شماره خبر: 131166

رفتار احترام آمیزمشارکت جوانان را در امور فرهنگی بیشتر می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

رفتار احترام آمیزمشارکت جوانان را در امور فرهنگی بیشتر می کند


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار و برخورد همراه با احترام، مشارکت قشر جوان را در برنامه های فرهنگی و اجتماعی بیشتر می کند.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد افزود: در مکتب عاشورا ، احترام به قشر نوجوان و جوان از اهمیت بالایی برخوردار است، ما باید با تاسی از این مکتب به نوجوانان و جوانان بیشتر احترام بگذاریم. وی ادامه داد: عمق ریشه درس های معرفتی مکتب عاشورا به حدی است که با گذشت بیش از یک هزارو 400 سال این واقعه ، عشق به این مکتب در میان نوجوانان و جوانان زبانه می کشد. کیایی نژاد گفت : باید از مکتب عاشورایی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی ، علمی ، اجرایی و اجتماعی بهره برد.
وی بیان کرد: دین اسلام سر شار از مهربانی و احترام به حق و حقوق یکدیگر و داشتن رفتار اعتدال در امور زندگی فردی و اجتماعی است ، بنابراین باید از آموزه های دینی به نحو احسن برای مشارکت افزایی مردم در امور مختلف استفاده کرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخورد تند و ناشایست و وارد شدن از دریچه پند و نصیحت در برخورد با نوجوانان و جوانان حرکتی مفید و موثر نخواهد بود. وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی مساجد باید به گونه تدوین و اجرا شود که موجب جذب گسترده نوجوانان و جوانان شود . این نماینده مجلس گفت : تحقیقات نیروی انتظامی نیز نشان می دهد که در ماه محرم تا حدود 40 درصد از آمار و ارقام جرائم در کشور کا هش می یابد که این خود گواهی بر این واقعیت مهم است که توجه جوانان به مسائل دینی و مذهبی بیشتر می شود و بیداری وجدان درونی پیدا می کنند. کیایی نژاد جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی به خصوص در مساجد را از جنبه روحی و روانی و اجتماعی مهم دانست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود