28 آبان 1393
شماره خبر: 132029

بازدید استاندار البرز از سایت(سامد) مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازدید استاندار البرز از سایت(سامد) مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان


استاندار البرز به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاون مدیرکل بازرسی و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، از سایت (سامد)،مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان بازدید بعمل آورد.
سیدحمیدطهایی پس از دیدار مردمی در سالن شهدای دولت، از سایت مرکزی سامد(سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در استانداری البرز) بازدید بعمل آورد. سیدحمیدطهایی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های فعالان این عرصه،کسب رضایت مردم را مهم برشمرد و اظهار داشت: فراهم ساختن رضایت مردم همواره باید در دستور کار دست اندارکاران این حوزه قرار داشته باشد. ضرورت رسیدگی به درخواست ها و پیگیری جهت رفع مشکلات مردمی با حفظ کرامت ارباب رجوع از دیگر محورهای مورد اشاره استاندار البرز در این نشست بود.
مردم باید از خدمات" سامد" مطلع شوند
طهایی همچنین اطلاع رسانی به مردم از وجود سایت سامد و خدمات آن را نیازی مبرم دانست و تصریح کرد: ممکن است آحاد جامعه از نحوه خدمات سامد(پل ارتباطی نهاد ریاست جمهوری با مردم) اطلاع کافی نداشته باشند، در این راستا لازم است با آگاهی بخشی به جامعه، نحوه ارائه خدمت این سامانه اعلام شود.
مدیران استان آموزش طرح سامد ببینند
استاندار البرز در ادامه ضرورت آموزش مدیران در استفاده از خدمات طرح سامد را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مدیران استان باید به فعالیت های این سامانه اشراف کافی داشته باشند. وی افزود: افرادی بصورت تلفنی پاسخگوی مردم هستند و بنوعی مشاوره های تلفنی را عهده دارند نیز باید از اطلاعات کامل و جامعی برخوردار باشند و در این زمینه بتوانند مردم را به نحو مطلوبی مبتنی بر نیازها راهنمایی نمایند. در جریان این بازدید، روند رسیدگی به درخواست های مردمی نیز مورد تشریح قرار گرفت که تعریف بازه زمانی 10 تا یک ماه جهت رسیدگی به منظور رفع مشکلات طرح شده و ضرورت وجود شیوه های تشویقی و تنبیهی دستگاه ها نیز از دیگر موضوعات مورد تأکید از سوی استاندار البرز بود.
همچنین افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی، توسعه و بهبود استانداردهای ارایه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی و سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله از جمله محورهای فعالیت سامانه 111 سامد بشمار می رود. شایان ذکر است، در حال حاضر 13 دستگاه در استان به سامانه سامد متصل است و طبق آمار اعلام شده مشکلات مالی، نحوه واگذاری پروژه های مسکن مهر، مسائل مددجویان بهزیستی و اشتغال محوری ترین موضوعات این سامانه را در استان به خود اختصاص داده است. گفتنی است؛ در جریان این بازدید، گزارش عملکرد دستگاه برتر و همچنین دستگاه کم کار استان در اجرای طرح سامانه سامد نیز به اطلاع استاندار البرز رسید.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود