28 آبان 1393
شماره خبر: 132058

البرز، شرایط خاص و ویژه ای دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز، شرایط خاص و ویژه ای دارد


استاندار در گفتگوی زنده رادیویی، ضمن اشاره به تنوع فرهنگ ها و اقوام همچنین مهاجرت ها از نقاط مختلف به این استان بیان کرد: بخشی از جمعیت کلانشهر کرج روزانه بصورت سیار به سمت پایتخت حرکت می کند و همین امر شرایط خاص و ویژه ای را برای این استان ایجاد کرده است.
سیدحمیدطهایی در گفتگوی زنده رادیویی « شهر من سلام» به سئوالات متعدد طرح شده پاسخ داد. طهایی در رابطه با تنوع قومیت ها و اقوام در استان اظهار داشت: حضور اقوام مختلف و تنوع فرهنگ ها پیچیدگی هایی را برای این استان ایجاد کرده است و باتوجه به همجواری البرز با تهران، بسیاری از موضوعات متأثر از یکدیگراند. وی بیان کرد: افزایش جمعیت در این استان و مهاجرپذیری بالا سقف نیازها را بالا برده است و این درحالی است که زیرساخت های لازم متناسب با این جمعیت وجود ندارد. طهایی خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص های جمعیتی، نرخ رشد جمعیت کشور 1.3 درصد است در حالی که البرز با نرخ 3.4 درصد مواجه است و همین امر مشکلاتی را جهت پاسخگویی به نیازها ایجاد می سازد. استاندار البرز گفت: علاوه بر این ایران کوچک، نه از قومیت های داخل کشور، که از کشورهای همسایه نیز شاهد حضور مهاجران و مهیمانان خارجی است و همین امر نیز بافت بومی منطقه را تحت شعاع خود قرار می دهد.
البرز، خوابگاه تهران است
طهایی بیان کرد: در کنار وجود تمامی این شرایط جمعیتی سیار نیز در استان حضور دارد و کلانشهر کرج خوابگاهی برای تهران است، جمعیتی که شب ها به سمت البرز حرکت کرده و روزها برای کار عازم پایتخت می شود. استاندا البرز بیان کرد: البرز با چنین شرایطی با ویژگی های خاصی مواجه است. وی افزود: ایجاد انسجام،ساماندهی و وحدت بین این تکثر و گستره جمعیتی مهمترین اصل در مدیریت این استان بشمار می رود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود