23 مهر 1391
شماره خبر: 13241

واگذاری کلیه اختیارات، مسئولیت ها و وظایف وزیران و روسای دستگاه های ملی ومعاونت های رئیس جمهور به استانداران

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

واگذاری کلیه اختیارات، مسئولیت ها و وظایف وزیران و روسای دستگاه های ملی ومعاونت های رئیس جمهور به استانداران

سپیدار آنلاین: معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری از واگذاری اختیارات وسیع به استانداران خبر داد.
"امیر یزدی" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: هیات محترم وزیران طی مصوبه شماره 1107040/ت44444 هـ تاریخ 1391/3/7 کلیه اختیارات، مسئولیت ها و وظایف وزیران و روسای دستگاه های ملی ومعاونت های رئیس جمهور در زمینه فعالیتها، تصمیمات و سایر امور از قبیل موافقت،تایید،صدور مجوز، گواهی ،پروانه و عناوین مشابه در سطح استانها را به استانداران (با هدف تمرکز زدایی وتسهیل اجرای وظایف دولت و خدمت رسانی به مردم ) واگذار کرد. وی تاکید کرد: کلیه مدیران دستگاه های اجرایی منبعد می توانند ضمن رعایت قوانین و ضوابط و با استفاده از اختیارات تفویضی، موارد درخواستی را به معاونتهای مربوطه در استانداری ارسال تا پس از بررسی های کارشناسی مجوز لازم توسط استاندار محترم صادر گردد.متن مصوبه یاد شده بدین شرح است.
بسمه تعالی
وزارت کشور –معاونت بر نامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور
هیئت وزیران در جلسه مورخه 1391/3/7 بنابه پیشنهاد رئیس جمهور ،معاونین رئیس جمهور و وزیران و اصول127 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به مردم و با رعایت اصول 1333 و 137 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود.
1-کلیه اختیارات، مسئولیت ها و وظایف وزیران و روئسای دستگاههای ملی و معاونت های رئیس جمهور در زمنیه فعالیت ها و تصمیم ها از قبیل موافقت ، تایید ، صدور مجوز، گواهی ،پروانه و عناوین مشابه وزارت خانه ها و دستگاهها و معاونت های یاد شده در سطح استانی ، به استثنای عزل و نصب مدیران ، حسب مورد منوط به رعایت قوانین و مقررات مربوط با مسئولیت استاندار یا فرماندار ویژه به عهده آنان گذاشته می شود.
2-اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران در انجام وظایف مربوط به حوزه هر استان به استاندار زیربط به عنوان نماینده ویژه موضوع اصل 127 قانون اساسی محول می گردد.
3- اختیارات هیئت وزیران موضوع اصل 138 قانون اساسی در خصوص تمرکز زدایی و نیز وظایف مربوط به حوزه هر استان و بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور به وزیران کشور و دادگستری واگذار می شود .مسئولیت حسن اجرای این تصویب نامه بر عهده وزیر کشور و استانداری ها و فرمانداری های ویژه زیربط می باشد.
4- ابلاغ تصمیمات و مصوبات موضوع بندهای (2)و (3) مذکور حسب مورد با وزیران یاد شده و نمانده ویژه زیربط رئیس جمهور بدون نیاز به رعایت ماده (19) آیین نامه داخلی هیئت وزیران می باشد.
5- واگذاری و تفویض اختیارات موضوع این تصویب نامه مانع اعمال اختیارات توسط رئیس جمهور و وزیران و معاونت های رئیس جمهور نمی باشد.
محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود