6 آذر 1393
شماره خبر: 132551

اقتصاد-صنعت،جایگزین اقتصاد نفتی در کشور شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اقتصاد-صنعت،جایگزین اقتصاد نفتی در کشور شود


نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به سیاست های اقتصادی کشور در شرایط کنونی، تولید سرمایه از مسیر اقتصاد صنعتی به جای اتکا به اقتصاد نفتی را شاه کلید خوکفایی داخلی کشور دانست.
سیدحمیدطهایی در آیین افتتاحیه تولید انبوه و صادرات خودپرداز الکترونیکی، شرکت خدمات پرداخت الکترونیک بهسان در ساوجبلاغ کرج، که با حضور دکتر علی اصغر توفیق معاون امور پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیر کره جنوبی ، تجار و فعالان عرصه صنعت و جمعی از مسئولان برگزار شد، نقش اقتصاد در تولید داخلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:در حوزه صنعت و تولید، روند توسعه و تولید منابع حاصل از آن هنوز راضی کننده نیست اما شرایط نسبت به گذشته مطلوب تر ارزیابی می شود. وی رویکرد اتکا به اقتصاد نفتی با هدف تولید حجم سرمایه داخلی در کشور را نیازمند بازنگری دانست و تصریح کرد: تا پیش از این سیاست های اقتصادی کشور متکی بر استخراج نفت و منابع طبیعی بوده است، این در حالی است که توسعه صنعت در خودکفایی داخلی نقش بسزایی داشته و بیشترین حجم درآمدهای حاصل از استخراج نفت و گاز را نیز در خواهد داشت، امری مهم که مغفول باقی مانده است و باید در شرایط کنونی ضمن بازنگری در سیاست های اقتصادی، رونق و شتاب گیری فعالیت صنایع را در دستور کار قرار داد.
طهایی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صنایع در استان البرز، خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از صنایع تولیدی مهم در کشور، نقش ویژه ای را در خودکفایی داخلی ایفا خواهد کرد و این امر نیز محقق نخواهد شد مگر با همکاری مسئولان این حوزه و بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران در بخش صنعت. استاندار البرز با بیان اینکه یکی از افتخارات این استان برخورداری از مراکز علمی و پژوهشی بزرگ است،افزود:آغاز فرایند تولید و توزیع انبوه دستگاه های خودپرداز از البرز به سراسر کشور، تنها نمونه ای از تلفیق تجاری سازی دستاوردهای تولیدی و اقتصادی در این استان است. طهایی در ادامه با حضور معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیرکره جنوبی،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل امور اقتصادی و جمعی دیگر از مسئولان، خط تولید دستگاه های پرداخت الکترونیک( بهسان) را افتتاح و به بهره برداری رساند. شرکت تولید دستگاه های پرداخت الکترونیک در مساحتی بالغ بر30 هکتار، واقع در شهرک صنعتی شهرستان ساوجبلاغ،ضمن اشتغالزایی 700 نفر، از این پس با تولید سالانه 10 هزار دستگاه خودپرداز بانکی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی،به کشورهای همسایه همچون، ترکمنستان، مصر، آذربایجان و روسیه نیز صادرات خواهد داشت. بازدیدی از خط تولید و مونتاژ شرکت مادیران پایان بخش این بازدید صنعتی به شمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود