24 مهر 1391
شماره خبر: 13276

استاندار البرز: رسانه ها در هدایت جامعه نقش اساسی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز: رسانه ها در هدایت جامعه نقش اساسی دارند

سپیدار آنلاین: 'علی اصغر عربیان' در نشست مدیران رسانه و خبرنگاران استان البرز افزود: نقش رسانه در دنیا پررنگ است و از آن به عنوان ركن چهارم دموكراسی یاد شده است.
وی ادامه داد: هرچه رسانه ها بیشتر حق داشته باشند، مسوولیت آنان نیز بیشتر می شود . عربیان گفت: درمجموع هرچه اثرگذاری بیشتر، آسیب هایی كه تهدید كننده هستند نیز بیشتر خواهد شد . عربیان اضافه كرد: این موضوع ها در سالهای اخیر شاید بیشتر ملموس بوده است . استاندار البرز اظهارداشت: در بحث هدایت جوانان و افكار عمومی هم رسانه ها نقش فعال دارند و از این نقش در تحولات اجتماعی و انتخابات نباید غافل شد . وی همچنین تاكید كرد: نباید از آسیب هایی كه متوجه رسانه ها است نیز غفلت كرد، بویژه صیانت از ارزش اخلاقی باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد . عربیان گفت: خبرنگاری حرفه ای است كه باید در آن، رابطه درست و منطقی بین خبرده و گیرنده پیام ایجاد شود . وی اضافه كرد: رعایت امانت ، حفظ حرمت افراد در حوزه حقوق فردی و اجتماعی از دیگر مواردی است كه باید مورد توجه باشد. استاندار البرز ادامه داد: یكی از رئوس برنامه های ما، قرار دادن هر چیز در جای خودش در این استان است . وی اضافه كرد: خودداری از تحریف حقیقت یا مخدوش كردن آن، صحت اخبار و اطلاعات ، و آزادی مبادله یكی از نكات بارزی است كه باید در بحث رسانه مورد توجه قرار گیرد. عربیان تاكید كرد: رسانه ها باید خیر و صلاح جامعه را در نظر گیرند، چرا كه گاه یك خبر از نظر روانی ذهن جامعه را مشوش می كند. وی اضافه كرد: براین اساس پرهیز از حربه های تهمت و افترا در این جایگاه، سعادت دنیا و اخرت را بهمراه دارد. استاندار البرز گفت: استفاده از خبر و خبررسانی برای منافع شخصی و گروهی به رسالت خبرنگاری خدشه وارد می كند . وی ادامه داد: خبرنگاری، ادامه رسالت انبیاست و با توجه به اینكه این استان درمسیر توسعه است و با كوچكترین احمال فرصتها از دست می رود، از كمترین لحظات نباید غلفت كرد . عربیان تاكیدكرد: رسانه ها می توانند برای قرار دادن استان در مسیری كه حق مردم است كمك خوبی باشند و این امر به جد در البرز مورد پیگیری قرار می گیرد .
در ادامه این نشست خبرنگاران و مدیران رسانه ها نقطه نظرات خود را در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی و استان بیان كردند.





منبع: شبکه خبری البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود