16 آذر 1393
شماره خبر: 133223

برگزاری نمایشگاه توانمندی های فناورانه شهرستان ساوجبلاغ بصورت متمرکز استانی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برگزاری نمایشگاه توانمندی های فناورانه شهرستان ساوجبلاغ بصورت متمرکز استانی


در سال جاری نمایشگاه توانمندی های فناورانه شهرستان ساوجبلاغ بصورت متمرکز استانی برگزار می شود.
در هفته پژوهش نمایشگاه بزرگ توانمندی های فناورانه استان البرز با ۱۰۰ غرفه برپا خواهد شد که محلی برای شناسایی دستاوردها و معرفی تولیدگران این خطه خواهد بود.
ظهر امروز فرماندار ساوجبلاغ از نمایشگاه هفته پژوهش که در استان البرز در حال استقرار تجهیزات و وسایل نمایشگاهی دانشگاهها و صنایع دانش بنیان است بازدید کرد.
ابوالقاسم پالیز گیر با حضور در غرفه های صاحبان صنایع دانش بنیان که در حال چیدمان غرفه های خود بودند با قدر دانی از تلاش آنان و عرض خدا قوت خواستار حضور توانمندانه این صنایع شد . وی با حضور در جمع اساتید و رئیس مجتمع تحقیقات شهدای جهاد دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ از حضور همه جانبه این واحد تحقیقاتی در این نمایشگاه قدردانی کرد . دکتر ربانی هم از حضور فرماندار در آستانه شکل گیری غرفه ها قدر دانی کرد و گفت شما اولین فرمانداری بودید که به این نمایشگاه آمدید و با حضورتان موجب دلگرمی غرفه داران و صاحبان صنایع شدید. صنایع پمپ ایران ؛ چای ، دارو های گیاهی ، بسته بندی ؛ ماشین سازی ؛ بتن و فراورده ای ساختمانی ، ماشین آلات کشاورزی ؛ صنایع تبدیلی ، گلخانه های هیبریدی ، تولید پنی سیلین جی ، فراورده هایی دارویی دامی و...... از جمله صنایعی هستند که از شهرستان ساوجبلاغ در این نمایشگاه حضور دارند . این نمایشگاه که در هفته پژوهش با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی ، ارگانهای اجرایی ، بخش خصوصی و صنعتگران در دانشگاه خوارزمی کرج از فردا صبح کار خود را با حضور استاندار البرز آغاز خواهد کرد . همچنین از روز ۱۷ تا ۱۹ آذر این نمایشگاه در ساعات مقرر برای بازدید عموم باز بوده و برنامه هایی نظیر تشکیل میزگردهای علمی با عنوان کاربردی نمودن پژوهش با تأکید بر ضرفیت استان البرز و میز گرد علوم انسانی در همان روز از ساعت ۳ تا ۵ بعدالظهر میان سالن آمفی تأتر دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی کرج را شاهد خواهیم بود. در روزهای برقراری نمایشگاه توانمندی های فناورانه استان البرز در محل دانشگاه خوارزمی کرج ۸ کارگاه تخصصی بررسی مسائل و مشکلات پیش روی صنعت و تولید و شناخت و معرفی ظر فیتها و استعدادها با حضور کارشناسان و متخصصین استانی و کشوری و صنعتگران و نخبگان برپا خواهد شد و علاقمندان میتوانند در این کارگاه ها شرکت داشته باشند. همچنین در این نمایشگاه دفتری برای معاملات فناوری های دانش بنیان با چند معامله اجرایی در دست اقدام برقرار خواهد بود که در آن مشتریان فناوری شناسایی و سرمایه گزار محصول مورد نیاز خود را در این غرفه پیدا و معامله خواهد نمود و در کنار این دفتر فروش لیزینگی محصولات دانش بنیان هم برای اولین بار در استان البرز برنامه ریزی شده است. از دیگر برنامه های این نمایشگاه میتوان به تشکیل غرفه های مشاوره و خدمات رسانی به غرفه داران ، جایگاه مخصوص مسئولین و متخصصین کشوری و استانی و محلی برای استقرار رسانه های استانی اشاره کرد. در پایان و روز اختتامیه ۱۰ فناور و ۳ غرفه برتر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است فناوران منتخب از میان فناوران و صنعتگران نوپا معرفی شده و جوایز خود را از دست تولیدگران و فناوران کهنه کار دریافت خواهند نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود