17 آذر 1393
شماره خبر: 133279

البرز در بخش صنعت به جایگاه ممتاز کشوری دست می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز در بخش صنعت به جایگاه ممتاز کشوری دست می یابد


نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود بسترها و ظرفیت های مناسب، استان البرز در بخش صنعت به جایگاه ممتازو برتری کشوری در آینده دست خواهد یافت.
'عزیز اکبریان' افزود: البرز یکی ازقطب های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایران است ، بنابراین با حرکتی منسجم می توان آن را به درجه ممتاز در بخش تولید و اقتصادی رساند.
وی، نزدیکی به پایتخت، وجود شرکت های بزرگ تولید قطعات خودرو و سایر کالاها در البرز از مزیت های اقتصادی این استان نام برد و گفت: بستر برای برای تولید انبوه و کیفی و صادرات در منطقه وجود دارد. اکبریان گفت : هرچند تحریم ها از موانع رشد اقتصادی در کشور محسوب می شود لیکن ، برخی صنایع استان البرز روند بومی سازی دانش تولید را در پیش گرفته اند که حرکتی امیدوار کننده است . وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی دراستان وجود دارند که خوشبختانه تولید آنها به روز است و علت این است که تمام سرمایه های درگردش را خود آنها تامین می کنند. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مهم ترین مشکل بخش صنعت کشور والبرزمربوط به کمی نقدیندگی واحدهای تولیدی است. وی خاطرنشان کرد: درزمان حاضرسود 18و 20درصدی وام های بانکی و جریمه های 31 و 35 درصدی آن ها برای صنایع مشکل ساز شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: با وضعیت سود سرسام آوربانکها تولید در کشور نمی تواند به خوبی رونق بگیرد و دراین زمینه به چاره جویی دولت ، شورای پول، اعتبار و شورای
اقتصاد نیاز است . وی یادآور شد: لایجه حمایت ازتولید ملی یا لایجه حمایت دولت برای برون رفت ازرکود به مجلس داده و در روزهای آینده در قوه مقننه مطرح می شود.
استان البرز دارای بیش ازسه هزارو 100واحد تولیدی وصنعتی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود