23 آذر 1393
شماره خبر: 133525

شهیدان الگوی دیروز، امروز و فردای جامعه ما هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شهیدان الگوی دیروز، امروز و فردای جامعه ما هستند


استاندار البرز با حضور در آئین گرامیداشت «شهدای روستای کندر»، گفت:شهدا با انتخاب راه درست و ایستادگی آگاهانه در برابر باطل به تأسی از مکتب عاشورا به الگوهای همیشگی تبدیل شده اند.
سید حمید طهایی استاندار البرز در آئین گرامیداشت «شهدای روستای کندر»با استناد به آیات قرآن و معرفی امت اوسط ، شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس را نمونه اعتدال و حرکت در مسیر سعادت توصیف کرد و افزود: کسی که تمام اعمال، رفتار و کردارش در جهت رضایت حق تعالی است و همچون خورشید فروزان عاشورا "حسین(ع) " همه ی وجودش را تقدیم حق می کند، بهترین الگو و راهنمای بشریت است و هرگز در ابعاد محدود زمان و مکان محصور نمی ماند. وی با برشمردن راه و رسم ماندگار شهدای همیشه سرافراز، تصریح کرد: امروز می بایست رفتار و سلوک شهیدان در مناسبات اجتماعی و فردی تبلور عینی یابد. طهایی افزود: ما شهیدان را نه فقط در میدان نبرد، بلکه به منش آنان در طول حیات و زندگی نیز به طور جدی نیازمندیم و مدیران ما، مسئولان ما،کارمندان ما،داشجویان ، دانش آموزان و همه ی آحاد جامعه مستغنی از سیره ی شهیدان نیستند.
استاندار البرز در ادامه با تبیین شرایط دنیای امروز و با اشاره به پیچیدگی مسائل اکنون جهان، عنوان داشت: دنیا همواره ما را با مسائل جدیدی روبرو می کند و هر روز و هر لحظه تحولات جدیدی در عرصه های مختلف پدید می آید که ممکن است تحمل پذیری انسان را تقیلل دهد که در این شرایط سخت ، شهیدان به عنوان اسوه های افول ناپذیر حقیقت ،بهترین منبع و تکیه گاه آرامش و خروج از سرگشتگی های عصر مدرن هستند. طهایی در ادامه اظهارات خود، مهمترین محصول محافل و یادمان شهدا را تجدید میثاق دوباره با آن سروهای به خون نشسته برای خدمتگزاری بیشتر به مردم و جامعه یاد کرد و افزود؛ امروز رفع مشکلات مردم و بهبود اوضاع جامعه ارزشی همطراز شهادت در راه خدا را دارد. استاندار البرز در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش ها و جدیت دولت تدبیر و امید در برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور و جامعه و تأکید بر بهره گیری از ذخائر والای علمی ،عنوان داشت؛ بهره گیری از تفکر و تعقل جزو لاینفک دولت در پیشبرد امور کشور است که به قضل الهی و هدایت های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، امروز فضای دشمنی در صحنه بین المللی به فضای مذاکره تبدیل شده است که این خود از دستاوردهای خون شهیدان عزیز ما است. شایان ذکر است،در جریان حضور در این یادواره، امام جمعه آسارا و فرماندار کرج، بخشدار آسارا، مدیرکل حوزه استاندار،مدیران اداره کل سیاسی و امنیتی،امور اجتماعی و فرهنگی،حراست، روابط عمومی استانداری و جمعی دیگر از مدیران استانی نیز استاندار البرز را همراهی می کردند. بازدید از مسیر جاده آتشگاه - نوجان در جاده چالوس که با تخصیص اعتبارات استانی، به طول 15 کیلومتر در حال احداث است از دیگر محورهای سفر یک روز استاندار البرز به روستای کندر بشمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود