7 دی 1393
شماره خبر: 134352

مستندات تخریب بناهای ریزدانه در تپه مرادآب در قالب کتابچه مدون منتشر می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مستندات تخریب بناهای ریزدانه در تپه مرادآب در قالب کتابچه مدون منتشر می شود


معاون استاندار البرز و فرماندار کرج با اشاره به ماموریت دو دهه ای ستاد ساماندهی تپه مرادآب و مسیر پر فراز و نشیب جلب اعتماد ساکنین بافت های فرسوده برای همکاری با مجریان طرح، از تهیه مستندات اقدامات صورت گرفته در قالب کتابچه مدون خبر داد.
محمدتقی ایرانی در جلسه هیات امنای ستاد ساماندهی تپه مرادآب با بیان اینکه بافت های فرسوده از عوامل اصلی در عقب ماندگی شهرها به شمار می آیند، گفت: هر هکتار بافت فرسوده به معنی خسارت مالی و جانی بیشتر در زمان زلزله و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی است و امروز کرج بیش از یکهزار هکتار فضاهای غیر استاندارد توام با بناهای ریزدانه و ناپایدار را در قلب خود جای داده است. نماینده عالی دولت در شهرستان اضافه کرد: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده بدون مشارکت و همراهی مالکین بناهای ناپایدار شدنی نیست؛ چرا که اعتبارات محدود دولتی مانع از تملک تمام ساختمان های فاقد استحکام می شود و تنها قادر به حمایت در قالب ارایه تسهیلات بانکی، صدور پروانه رایگان ساخت و... می باشیم. وی، از آزادسازی بیش از 70 هکتار از اراضی ارتفاعات بالای 1400 مترمربع اسلام آباد کرج به عنوان اقدامی کم نظیر در حوزه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده یاد کرد که بیش از صدها میلیارد تومان برای تحقق آن هزینه شده است و هیات امنای ستاد ساماندهی با صبوری و طی حرکتی علمی و کارشناسی، خود را به قله کنونی رسانیده اند. به گفته معاون استاندار البرز، در راستای آشنایی و اطلاع عموم مردم بویژه مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی با اقدامات کلانی که در تپه مرادآب کرج صورت گرفته، کلیه مستندات مربوط به مذاکره با مالکین و جلب اعتماد آنها، همچنین مراحل تملک و تخریب بناهای ریزدانه و ناپایدار و به دنبال آن آزادسازی بیش از 70 هکتار زمین در قالب کتابچه مدون تهیه و بزودی منتشر می شود. ایرانی اذعان داشت: امید است با تمهیدات مدیریت شهری بتوانیم از تجربیات ارزشمند و دستاوردهای علمی ستاد ساماندهی تپه مرادآب کرج در زمینه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دیگر نقاط این کلانشهر نیز بهره جوییم و مردم را برای استانداردسازی هر چه بیشتر فضاهای مسکونی به صحنه مشارکت بکشانیم.
رئیس هیات امنای ستاد ساماندهی تپه مرادآب کرج در پایان همچنین از زحمات علیرضا رحیمی مدیر اجرایی ستاد و دیگر همکاران وی که در سال جاری عملکرد مطلوبی را به نمایش گذاشته اند، به صورت ویژه قدردانی کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود