9 دی 1393
شماره خبر: 134560

احداث ایستگاه مترو در محدوده پارک علم و فناوری البرز ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

احداث ایستگاه مترو در محدوده پارک علم و فناوری البرز ضروری است


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احداث ایستگاه مترو در محدوده پارک علم و فناوری البرز تاکید کرد.
به همراه رییس سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی کشور، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور ظهر امروز از پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کردند. عزیز اکبریان در این بازدید اظهار داشت: البرز پتانسیل های بسیاری در زمینه علم و فناوری، پژوهش و اختراع داد به همین منظور باید همه مسئولان برای رفع موانع توسعه علم و فناوری در این استان نوپا تلاش کنند. اکبریان در ادامه با تاکید بر ضرورت احداث ایستگاه مترو در محدوده پارک علم و فناوری البرز و همچنین مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گفت: تمام تلاشمان را برای ایجاد یک ایستگاه مترو در این محدوده که می تواند کمالشهر، شهرک بهارستان و همچنین بهشت سکینه را پوشش دهد انجام می دهیم و نمی گذاریم که این خواسته روی زمین بماند. این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید توجه ویزه ای به توسعه تولید علم و فن آوری و تجاری سازی تولیدات علمی و پژوهشی داشته باشند و مسیر توسعه آنرا به سهم خود هموار سازند.
بیش از 120 هزار دانشجو در استان البرز مشغول به تحصیل هستند
در ادامه بازدید رییس پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: در البرز بیش از مرکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی است که بسیاری از آنها در سطح ملی و حتی خاور میانه مطرح و بی نظیر هستند و بر این اساس این استان را می توان قطب علم و فن آوری و دانش کشور دانست. عطا الله ربانی یادآور شد: بیش از 120 هزار دانشجو در استان البرز مشغول به تحصیل هستند که این تعداد دانشجو یکی از مهمترین ویژگی های البرز در زمینه علمی و فناوری به شمار می روند که این ویژگی ها جایگاه خاصی را به استان البرز در سطح کشور بخشیده است. ربانی بیان کرد: بسیاری از تولیدات مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در این مجتمع و همچنین بسیاری از تولیدات شرکت های دانش بنیان و فن آور مستقر در پارک علم و فناوری البرز نه تنها در سطح ملی مطرح و دارای محصولات بی نظیر و بی رقیبی هستند بلکه بسیاری از آنها توان علمی و فن آوری رقابت در عرصه های بین الملل را دارند که تحقق این مهم نیاز به حمایت نرم افزاری و سخت افزاری مسوولان از این تولید کنندگان دارد.
احداث ایستگاه مترو در مسیر کرج – هشتگرد نیاز اساسی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی
وی تخصیص ردیف بودجه و پادار نمودن ردیف از بودجه استانی برای مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز را یکی از مهمترین درخواست ها و نیازهای این مرکز دانست. این مسئول خاطرنشان کرد: تامین آب شرب مجتمع و پارک با توجه به کمبود شدید در فصول بهار و تابستان که عده فعالیت های این دو مرکز را تحت شعاع قرار می دهد از خط انتقال آب طالقان که از دیوار ضلع جنوبی مجتمع عبور می کند از دیگر نیاز ها و مشکلات به شمار می رود. وی ایجاد راه های دسترسی ارزان، سریع و مطمئن را از دیگر زیر ساخت های توسعه این مرکز عنوان کرد و افزود: احداث ایستگاه مترو در مسیر خط کرج – هشتگرد از نیاز های اساسی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز که در سطح کشور بی نظیر است، می باشد از سوی دیگر با توجه به مجاورت این مرکز با بهشت سکینه، شهرک بهارستان و شهر کمالشهر این ایستاگاه مترو در صورت احداث می تواند منطقه ای با بیش از 200 هزار جمعیت را پوشش دهد. رییس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: آسفالت حدود 2 کیلومتیر از مسیر انتهای جاده بهشت سکینه تا مجتمع تحقیقاتی که می تواند مسیر دسترسی به این مرکز را بیش از 7 کیلومتر کوتاه سازد از دیگر نیاز ها به شمار می رود چرا که محققان و پژوهشگران برای تردد به این مجتمع با مشکلات بسیاری مواجه هستند. وی با اشاره به لوزم تعامل بیشتر و سازنده تر پارک علم و فناوری البرز با مراکز استانی و کشوری، نخبگان و پژوهشگران و محققان و اساتید و مخترعان تصریح کرد: بر همین اساس این پارک نیاز به زمینی حدود 1000 متر و به یک ساختمان در مرکز کرج نیاز دارد.
پارک علم و فناوری برای رسیدن به تولید دانش و صادرات نقش مهمی دارد
ربانی اعطای زمین رایگان از سوی پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان و فن آفرین را یکی از مهمترین وظایف پارک عنوان کرد و گفت: اختصاص زمینی به مساحت 10 هکتار به پارک علم و فناوری البرز به همین منظور از دیگر نیازها و مشکلات این پارک در مسیر توسعه به شمار می رود. این مسئول افرود: با توجه به نظر استاندار البرز و همچنین اعلام همکاری نمایندگان کرج در مجلس بیش از پیش شاهد رفع مشکلات و توسعه بیش از پیش پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای البرز باشیم چرا که با توسعه علم و فناوری می توان کشور را در مسیر اصلی خود یعنی تولید دانش و فن و صادرات آن قرار داد که پارک های علم و فناوری یکی از مهمترین ابزار های لازم برای رسیدن به این مهم به شمار می روند. رییس پارک علم و فناوری البرز در پایان گفت: بر اساس پیش بینی ها قرار بود تا پایان سال 30 شرکت دانش بنیان و فن آور در پارک علم و فناوری به عضویتن درآیند در حالی که تنها با گذشت 9 ماه از سال تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به 30 شکرت رسده است و این نشان از قابلیت های استان البرز در عرصه تولید دانش و فن آوری دارد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود