14 دی 1393
شماره خبر: 134900

فلسفه روابط عمومی مردمداری، اطلاع رسانی و پاسخگویی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فلسفه روابط عمومی مردمداری، اطلاع رسانی و پاسخگویی است


مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان البرز خواستار بازنگری مدیران روابط عمومی استان در عملکرد خود شد.
قباد نعمتی با بیان این مطلب نشست هم اندیشی استاندار البرز با مدیران روابط عمومی استان خواستار ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و مدیران ادارات شد و گفت: گلوگاه ارتباط تنگاتنگ سازمان های دولتی و شهروندان، مدیران روابط عمومی هستند که باید در راستای ایجاد ارتباط بیشتر مردم و مدیران تلاش بیشتری داشته باشند. وی افزود: شما بهتر از بنده روابط عمومی را می شناسید، روابط عمومی كه به عنوان حلقه واسط و اتصال دهنده نهادها و سازمان ها به جامعه عمل می كند، باید در ایجاد ارتباط بیشتر و پیشرفته تر نقش حیاتی خود را ایفا كند. نعمتی گفت: شرایط کنونی کشور و مشکلات پیش روی مردم وظیفه روابط عمومی ها در قبال ایجاد ارتباط بین مدیران و مردم را مهم تر و سنگین تر کرده و لازم است در شرایط فعلی مدیران روابط عمومی با بهره گیری از فن آوری های نوین از ارائه خدمات به روش سنتی گذر کرده و با تغییر رویکرد فعالیت های خود را با روش های نوین انجام دهند. وی با خطاب به مدیران روابط عمومی دستگاه ها گفت: روابط عمومی را چشم ، گوش، زبان ، آئیینه تمام نمای سازمان و وکیل مدافع سازمان هامی دانند و آیا در سازمان خود اینگونه عمل نموده ایم؟ مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز افزود: بنابراین باید وظایف روابط عمومی خوب شناخته شود تا بر اساس این وظایف خدمت رسانی انجام دهیم. نعمتی در ادامه با اشاره به سخنانی از پرفسور مولانا ، خاطر نشان کرد: روابط عمومی در واقع رابطی است بین سازمان ها و مردم و سعی دارد که اهداف سازمان را برای مردم تشریح کرده و از مردم بیشتر خبر گیری کند و عکس العمل آنها را به تصمیم گیران و به سازمان ارائه دهد. دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان البرزگفت: روابط عمومی خوب باید رابطه خوب با دیگران داشته باشد؛ روابط عمومی رابطی است که جامعه را از فعالیت های سازمان مطلع و افکار عمومی را در راه کمک به برنامه های مربوطه وسعت می بخشد. وی بیان تعریف برای روابط عمومی را کار سختی عنوان کرد و گفت: فلسفه روابط عمومی مردمداری است و اطلاع رسانی پاسخگویی است. مدیرکل روابط عمومی استانداری البرزتاکید کرد: اعتقاد دارم که مدیران روابط عمومی باید از جنس مردم و رابطه تنگاتنگ با پرسنل و مردم داشته باشند. نعمتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روابط عمومی بعضی از دستگاه های ما سنتی عمل می کند صرفاً داخل سازمان فعالیت می کند و کاری با محیط خارج از سازمان ندارند که این رویکرد به هیچ عنوان مورد قبول نیست. وی گفت: ما باید به این باور برسیم تا به اهداف و آرمان های والای خود که ارتقاء جایگاه روابط عمومی است، دست یابیم. نعمتی در پایان گفت: ما انتظار داریم که در سازمان با ایجاد نشاط خدمات دولت را منعکس و رابط مناسبی با اصحاب رسانه باشید. گفتنی است؛ در ادامه جلسه مشکلات روابط عمومی ها توسط مدیران مربوطه مطرح شد که اهم آنها حمایت نکردن مدیران دستگاه ها و نهادها از روابط عمومی ها، عدم انگیزه لازم در میزان روابط عمومی به دلیل عدم باور مدیران در حالیکه مدیران باید از مدیران روابط عمومی به عنوان مشاوران امین دستگاه های خود به آنان اعتماد کنند و برگزاری منظم جلسات شواری هماهنگی روابط عمومی ها هر 3 ماه یکبار، هماهنگی روابط عمومی ها باهم و کاهش موازی کاری، تصویب بودجه مستقل برای روابط عمومی ، بازآفرینی و مهندسی مجدد ساختار روابط عمومی ، توجه به آئین نامه اجرایی روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی و جذب نیروی متخصص و تقویت خبرگزاری ها در استان ازاهم موضوعات مطرح در این جلسه بود شایان ذکر است؛ اقدامات هیئت رئیسه شورای روابط عمومی های استان البرز برگزاری 5 جلسه، 3 کارگروه تخصصی و 30 مصوبه بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود