22 دی 1393
شماره خبر: 135437

وحدت و همدلی سمفونی توسعه استان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وحدت و همدلی سمفونی توسعه استان می شود


استاندار البرز با دعوت دانشگاه ها به وحدت و همدلی جهت توسعه استان، بر ضرورت کاربردی سازی سازی علوم دانشگاهی به منظور رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان تاکید کرد.
سیدحمیدطهایی در « نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کرج» که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص)، اجرای پیام الهی را در جامعه مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: رسولی،از جانب خداوند مبعوث میشود تا پیامی را به مردم عصر جاهلیت در شبه جزیره عربستان از یمن تا قطر، روم، سوریه ، شام و... ابلاغ نماید، پیامی که بدون هیچ جهان گشایی،حکومت اسلامی را در سراسر نقاط برقرار می سازد و منشاء تحولات گسترده ای می شود، اکنون نیز همان کتاب که معجزه خداوند است در دستان ما قرار دارد، اما چه اتفاقی افتاده است که نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید پیام الهی را اجرا نماییم؟ وی با تأکید بر عمل به آموزه های قرآن در حکومت شیعه و اسلامی، « وحدت» را مرز سعادت بشری دانست و تصریح کرد: نباید دچار روزمرگی ها شد و وحدت را که همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و رئیس جمهور نیز به این مهم تأکید دارند و آن را نیاز جامعه می دانند سرلوحه کار قرار داد، به ویژه در دانشگاه ها که منشاء پرورش افکار و تعالی اندیشه ها است. استاندار البرز با طرح این سوال چقدر حرف ها و عمل ما وحدت بخش است و با بیان اینکه باید به بهترین نحو از کلام الهی استفاده بنمائیم افزود: تنها در مسیر اتحاد است که میتوانیم توسعه را در استان شاهد باشیم. وی با بیان اینکه در تمام مکاتب و سطوح سیاسی، تفاوت در آراء، دیدگاه ها و طرز فکرات وجود دارد،افزود: هر چند ممکن است در برخی مسائل تفاوت اندیشه ها وجود داشته باشد اما این امر نباید موجب تفرقه شود، افراد میتوانند بدون در نظر گرفتن طرز تفکر دیگری و دیدگاه های سیاسی و.. زمانی که باید برای توسعه یک منطقه تصمیماتی را بگیرند، دیدگاه های سیاسی یکدیگر را نادیده انگارند و این امر منافاتی با تفاوت اندیشه ها ندارد. استاندار البرز تصریح کرد: پیام قرآن آزادی انسانها است و ما که امروز مسئولیتی را داریم باید مجدداً بازنگری به رفتارهای خود داشته باشیم.
ضرورت ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه
طهایی در محور دوم سخنانش بر ضرورت ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها،مراکز علمی و تحقیقاتی با مجموعه های تولیدی و خدماتی در استان تأکید کرد و گفت: به نحوی باید حلقه اتصال بین این دو مجموعه در کنار یکدیگر را فراهم ساخت. وی با اشاره به بازدید میدانی اخیری که از یک دانشگاه در استان داشت، خاطرنشان کرد: در این مرکز شاهد آن بودیم که بخش خصوصی نیز دفتری را در دانشگاه جهت فعالیتهای پژوهشی خود ایجاد کرده بود که جای بسی خرسندی است این شیوه در سایر دانشگاه ها نیز اجرایی شود.
تحقیقات کتابخانه از چرخه تبادل علم حذف شود
استاندار البرز در جمع هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، بر ضرورت حذف چرخه تحقیقات بدون خروجی و کتابخانه ای تأکید کرد و گفت: کارهای تحقیقاتی که توسط دانشجویان دانشگاه ها انجام می شود فقط جنبه کتابخانه ای دارد در حالی که پژوهش باید با کار میدانی همراه باشد و آثار آن را بتوان در جهت توسعه امور شاهد بود.
اختصاص بودجه های پژوهشی به تحقیقات توسعه محور استان
وی همچنین بر ضرورت تشکیل کارگروه های دانشگاهی با هدف ارتباط با دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد و گفت: در صدد آن هستیم تا بودجه های پژوهشی را در اختیار پایان نامه هایی قرار دهیم که در جهت توسعه مسائل استان است و بخشی از این بودجه ها صرف پروژه های مهم و اساسی استان شود. طهایی بیان کرد: در بخش تولید نیز ممکن است اساتید و دانشجویان طرح هایی را داشته باشند که در واحدهای تولیدی و حتی در پروژه های عمرانی کارآمد باشد که از این طرح ها نیز بهره مند خواهیم شد.
وی در خصوص موضوع زمین دانشگاه آزاد نیز گفت: در شرایط کنونی، وضعیت واگذاری زمین در استان به متر مربع رسیده است و زمین هایی هم که در اختیار دولت قرار دارد مورد تجدید نظر قرار گرفته و زمین های مازاد نیز بازپس گیری می شود. وی افزود: اگر دانشگاه در جهت توسعه فعالیت های علمی و تحقیقاتی نیازمند گسترش فضای فیزیکی هستند، بایدطرح توجیهی داشته باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. طهایی در محور دیگری موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز یکی از مسائل مهم استان دانست و تصریح کرد: در جریان دیدارهای مردمی به صورت هفتگی شاهد خیل مراجعات فارغ التحصیلان جویای کار هستیم، اگر بنا براین باشد که دانشجویان تا مقاطع دکتری کسب تحصیل کنند و سپس انتظار کار در مشاغل دولتی را داشته باشند باید فکری جدی در این زمینه صورت گیرد. وی افزود: امروز دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه بسیار سهل تر وارد بازار کار می شوند، بنابراین باید بر روی حرفه ای شدن دانشجویان و کارآمدی آنان پس از فارغ التحصیلی تدبیری اندیشیده شود. در جریان دیدار استاندار البرز با هیئت رئیسه و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی کرج،سیاست گذاری در تجمیع بودجه های فرهنگی استان، ضرورت پیوست فرهنگ در طرح ها و پروژه های مهم، گسترش همکاری ها بخش صنعت و دانشگاه، شکل گیری کمیته کارآفرینی،توسعه پارک علم و فناوری استان ، ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها جهت توسعه استان و ... نیز مورد تأکید قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود