4 بهمن 1393
شماره خبر: 136261

با کمبود آب و نبود بارش باید کاشت درختانی که کمتر به آب نیاز دارند کشت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

با کمبود آب و نبود بارش باید کاشت درختانی که کمتر به آب نیاز دارند کشت شود


فرماندار ساوجبلاغ در جلسه ستاد فضای سبز که با حضور معاون عمرانی فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شد، ضمن تاکید بر تلاش برای ساختن شهرستانی پاک و قانونمند گفت: باید علاوه بر کاشت نهال و درختکاری توسط شهرداری ها و دهیاری ها از احاد مردم نیز در این زمینه کمک گرفت.
وی افزود : باید از تجربه سال های گذشته جهاد کشاورزی در گاشت درخت با استفاده از سوپر جاذبه ها بهره برد و درختانی را کشت کنیم که آب کمتری را نیاز داشته باشند .
ابوالقاسم پالیز گیر ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از عوامل کاهش فضای سبز دانست و با اشاره به اقدامات موثری که در این زمینه در شهرستان صورت گرفته است گفت: خواستار توسعه فضای سبز در شهرستان شد . وی حفظ سیمای شهرستان را منوط به رعایت قانون و همت مسئولان دانست و تصریح کرد: جلب مشارکت واحدهای صنعتی و مجتمع های تجاری و مسکونی برای ایجاد فضای سبز در محوطه اطراف خود با کمک ادارات متولی نیز یکی از راه های افزایش سرانه فضای سبز و زیباسازی سیمای شهرستان است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. پالیز گیر خواستار حضور افراد آموزش دیده در مدارس و مهدهای کودک برای فرهنگ سازی در زمینه حفظ و گسترش فضای سبز شد و افزود: اگر آینده سازان جامعه از کودکی با این موضوعات آشنا شوند در آینده حافظ فضای سبز و منابع طبیعی می شوند. وی در ادامه پیشنهادات موجود برای زیباسازی منظر شهرستان را ارائه کرد و از اجرای فضای سبز و کاشت نهال در محورهای ورودی و خروجی روستاها به طول ۵۰۰ متر و در ورودی و خروجی شهرها به طول ۵ کیلومتر به عنوان طرح های اولویت دار برای اجرا نام برد. استفاده از سوپر جاذبه ها برای کشت درختان متناسب ، استفاده از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز ، و تشکیل کمسیون قطع اشجار از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود