16 بهمن 1393
شماره خبر: 137128

همایش آئینه آفتاب باموضوع تحکیم خانواده در ساوجبلاغ برگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

همایش آئینه آفتاب باموضوع تحکیم خانواده در ساوجبلاغ برگزارشد


همایش آئینه آفتاب که باموضوع تحکیم بنیان خانواده وحضور مسئولین کانون های بانوان شهرستان ساوجبلاغ درفرهنگسرای امام علی (ع ) شهرهشتگرد برگزار شد.
ابوالقاسم پالیزگیرفرماندار شهرستان ساوجبلاغ در همایش آئینه آفتاب ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصت بازنگری در ارزشها و آرمانهاست و هدایت زنان جامعه اسلامی در مسیر اسلام و ارزشهای الهی را یکی از هنرهای انقلاب اسلامی است. پالیز گیر افزود:بانوان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب سهم بسزایی در پیشبرد برنامه و فعالیتهای انقلاب داشته اند و مسلما دستیابی به پیشرفت های علمی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ، تحکیم بنیاد خانواده تعمیق باورهای دینی و نهادینه سازی فرهنگ بومی و ملی بدون حضور چشمگیر بانوان میسر نمی شود. پالیز گیر به نقش مهم زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور زنان در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است . وی ادامه داد: باید با كارهای فرهنگی و ارائه آموزش‌های همگانی وانتخاب هشدارهای مناسب،خانواده‌ها رانسبت به پیامدهای بدحجابی آگاه كرده و اقدامات سلبی را در پایان همه این امور قرار داد. پالیز گیر ماهواره را مهمترین وسیله اشاعه بی‌حجابی در جامعه دانست و اظهارکرد: برنامه‌های ماهواره درصدد اشاعه فرهنگ بی بند و باری و ضربه زدن به بنیان خانواده هستند. وی با بیان اینكه استفاده از ماهواره موجب گسستگی در بعضی از خانواده‌ها شده است، افزود: انجام كارهای فرهنگی با همدلی و همسویی همه نهادها و سازمان‌های دولتی با هدف مشخص تنها راه مقابله با حملات فرهنگی ماهواره است. فرماندار ساوجبلاغ بااشاره به اینکه بهره گیری از علوم و معارف الهی بهترین الگوی تحکیم بنیان خانواده است،گفت: الگوگیری از افرادی که در مسیر الهی، محکم و استوار هستند، تضمین کننده رشد، کمال و سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه است. وی نظارت بیشتر خانواده‌ها بر اثرات مخرب ماهواره بر نواجوانان و جوانان را خواستار شده و از خانوادها خواست، ارزش‌ها، باورها و رویه‌های فرهنگی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را تحت تأثیر برنامه‌های مخرب ماهواره‌ها قرار ندهند پالیز گیر در ادامه گفت : تبیین و ترویج گفتمان حضرت امام خمینی (ره) ضامنی برای تداوم انقلاب اسلامی است و اگر شخصیت واقعی امام (ره) را به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی نکنیم ظلم ناخواسته ای را انجام داده ایم. فرماندار ساوجبلاغ افزود: آنچه مورد خواست امروز نسل جوان است این است که در کنار دستاوردهای علمی, عمرانی و فرهنگی و اقتصادی، دستاوردهای معنوی انقلاب نیز به نسل جوان گفته شود.
وی عنوان کرد : از مهمترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی این است که مردم جایگاه و شخصیت یافته اند و در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند و امروز مردم سالاری دینی بعنوان یک الگو برای سایر کشورها شناخته شده است. "فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد : اوج حضور زنان و استواری آنان در هشت سال دفاع مقدس جلوه گر شد و فداکاریهای همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران در سی و شش سالی که از عمر انقلاب می گذرد ستودنی است . پالیز گیر گفت : امروز حضور زنان ایرانی در عرصه های مختلف با شور و شعور و همراه با آزادی و آگاهی است و توسعه پایدار در ایران اسلامی بدون حضور زنان محقق نخواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود