9 اسفند 1393
شماره خبر: 138475

تاکید بر ارائه خدمات سفرهای نوروزی در کلانشهر کرج با رعایت نظم و انضباط شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تاکید بر ارائه خدمات سفرهای نوروزی در کلانشهر کرج با رعایت نظم و انضباط شهری


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان کرج که در فرمانداری کرج برگزار شد گفت: اولویت در ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی کلانشهر کرج، رعایت نظم و انضباط شهری و تامین آسایش مسافران است.
دکتر ایرانی، با اشاره به ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی در ارائه خدات بهینه به مسافران نوروزی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، کلیه ادارات شهرستان کرج برای استقبال از مسافرین نوروز آمادگی لازم را دارند. همچنین برای پیشگیری از برخی مشکلات احتمالی در سطح شهرستان نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.
فرماندار ویژه کرج، در ادامه به برنامه های ادارات مختلف شهرستان جهت ارائه بهترین خدمات به شهروندان اشاره کرده و گفت: در زمینه اسکان مسافرین نوروزی هماهنگی های لازم توسط آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری ها صورت گرفته است. همچنین مقرر شده است تا در مبادی ورودی شهر نسبت به اماکن اسکان مسافرین اطلاع رسانی صورت گیرد. وی افزود: شهرداری ها نسبت به زیبا سازی درون شهری و همچنین محورهای مواصلاتی برون شهری در محدوده شهرستان کرج مسئوولیت دارند و همچنین می بایست در خصوص نظافت شهر در مسیر مسافرین به صورت ویژه اقدام نمایند. وی برپایی بزرگترین سفره هفت سین طبیعی در شهرستان کرج را از مهمترین اقدامات شهرداری کرج برای زیبا سازی فضای شهری برشمرد. ایرانی، به ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در کنار اتوبان های اصلی مسیر تردد مسافرین اشاره کرده و گفت: برای نخستین بار در استان البرز، نمایشگاه صنایع دستی برای عرضه کالا های فرهنگی و همچنین تهیه سوغات و اقلام مصرفی شهروندان دایر می شود تا مسافرین عبوری نوروز بتوانند ضمن استفاده از این نمایشگاه ها به سبد فرهنگی راهنمای جاذبه های گردشگری استان و نقشه راه ها نیز دست پیدا کنند. وی کار آفرینی و تامین اقلام مصرفی با قیمت مناسب را از مزایای اجرای این نمایشگاه ها برشمرد. معاون استاندار البرز، در ادامه گفت: هماهنگی های لازم برای نظارت بر بازار از طریق ستاد بازرسی اصناف شهرستان کرج صورت گرفته است. وی افزود: علاوه بر حضور واحدهای بازرسی سیار،امسال برای اولین بار کیوسک های نظارتی در بازارهای پرتردد شهر به صورت ثابت دایر می شود که شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی اصناف مستقیماً به آنجا مراجعه کرده و اطلاع رسانی نمایند. وی گفت: در صورت مشاهده تخلف، با نصب پلاکارد ، نسبت به تخلف واحد صنفی به عموم اطلاع رسانی شده و واحد با صدور دستور قضایی پلمپ می گردد. دکتر ایرانی، همچنین از اضافه شدن سهمیه آرد نانوایی ها در سطح شهر و جاده چلالوس برای ایام تعطیلات خبر داده و گفت: برای تعدادی از نانوایی های سطح شهرستان و همچنین محدوده جاده کرج- کندوان سهمیه اضافی آرد در نظر گرفته شده و کشیک نانوایی ها هم مشخص شده است. به طوری که در سطح شهرستا کرج، 20 درصد از نانوایی ها می بایست به صورت کشیک دایر باشند. فرماندار ویژه کرج، در خصوص مسائل ترافیکی و انتظامی نیز خاطرنشان ساخت: تابلوهای اطلاع رسانی تعیین مسافت ها و حریم شهرها در محدوده شهرستان کرج نیاز به اصلاحاتی دارد که می بایست از سوی اداره راه و شهرسازی این اصلاحات قبل از آغاز سفرهای نوروزی انجام پذیرد. ایرانی، به استقرار اکیپ های آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس در جاده ها اشاره کرده و گفت: با توجه به آماده باش نیروهای اورژانس و فوریت های پزشکی هلال احمر و آتش نشانی در این ایام، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا مسافرین نوروزی با آرامش در جاده ها و سطح شهرستان کرج تردد نمایند.
وی در ادامه استقرار 26 پایگاه اورژانس در سطح جاده ها، 3پایگاه سلامت در مبادی ورودی شهر، آمادگی 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 4 موتورلانس و همچنین اورژانس هوایی را اعلام نمود. وی فعالیت های هلال احمر را در دو بخش امدادی و راهنمای مسافرین اعلام نمود و از راه اندازی سایت راهنما توسط هلال احمر تا پایان اسفند ماه خبر داد.
ایرانی، در ادامه به ضرورت برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی ، اورژانس ،هلال احمر و آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد. آمادگی جایگاه های تامین سوخت بنزین و CNG از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود و فرماندار کرج، از تامین سوخت و وضعیت مناسب دپوی فرآورده های نفتی و سوخت در سطح شهرستان خبر داده و گفت: برای سوخت رسانی به خصوص در جاده چالوس که با تردد زیاد خودرو ها و شرایط سنگینی بار ترافیک مواجه می گردد، پیش بینی تامین سوخت در جایگاه ها انجام گرفت و علاوه بر آن از سوخت رسانی سیار نیز استفاده می گردد. این مسئول همچنین از آمادگی صدا و سیمای استان البرز و هماهنگی این اداره کل با دستگاه های مربوطه به خصوص راهور ناجا و هواشناسی برای اطلاع رسانی در خصوص وضعیت راهها و ترافیک جاده ای و وضعیت هوا خبر داد. ایجاد چشمه های بهداشتی و سرویس بهداشتی در محل عوارضی کرج و ضلع جنوبی گرمدره، از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد با هماهنگی اداره راه و شهرسازی و شهرداری های مربوطه به شکل سازه های پیش ساخته در اسرع وقت انجام پذیرد.
فرماندار ویژه کرج در پایان از ادارات مربوطه خواست تا در اسرع وقت نسبت به اعلام فهرست کشیک به فرمانداری مبادرت ورزند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود