18 اسفند 1393
شماره خبر: 139072

کرج نیازمند کتابخانه مرکزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کرج نیازمند کتابخانه مرکزی است


سردار اکبریان و دکتر کولیوند نمایندگان مردم کرج آسارا و اشتهارد در مجلس شورای شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی ، به بررسی برخی مشکلات کتابخانه ای در استان پرداختند.
سردار اکبریان و دکتر کولیوند نمایندگان مردم کرج آسارا و اشتهارد در مجلس شورای شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی و تبریک انتصاب چهره فرهنگی استان به سکانداری کتابخانه های عمومی ، به بررسی برخی مشکلات کتابخانه ای در این استان پرداختند . در این نشست باقری نیا مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند .
تکالیف قانونی شهرداران در قبال کتابخانه های عمومی !
سردار اکبریان با اشاره به لزوم انجام تکالیف قانونی شهرداران در خصوص کتابخانه های عمومی شهرها گفت: همه شهرداران محترم شهرهای استان کمک کنند تا با اجرای تکالیف قانونی در پرداخت نیم درصد و تسویه بدهی چند ساله اخیر به کتابخانه های عمومی اقدام کنند. پرداخت بدهی شهرداری هر شهری در راستای راه اندازی و فعالسازی کتابخانه همان شهر خواهد بود . از جمله شاخص های توسعه شهری همین توجه به امر کتابخانه ها و فضاهای علمی و کتابخانه ای است. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز از نبود کتابخانه مرکزی در کرج و استان البرز انتقاد کرد.
موانع واگذاری کامل زمین کتابخانه مرکزی برطرف شود
دکتر کولیوند هم با اشاره با قانون نهاد کتابخانه های عمومی در خصوص ماده 12 قانون نهاد کتابخانه ها در خصوص تامین فضاهای مجاز فرهنگی برای ساخت کتابخانه های عمومی گفت: در این قانون صراحتا آمده است که شهرداری­ها می­توانند مقدار مناسب از اراضی متعلق به خود را برای ساختمان کتابخانه­های عمومی براساس طرح­های توسعه شهری به صورت بلاعوض در اختیار انجمن کتابخانه­ها قرار دهند. مؤسسات و شرکت­های دولتی یا وابسته به دولت نیز مجازند زمین و ابنیه مورد نیاز را برای ساختن کتابخانه عمومی به صورت بلاعوض واگذار نمایند. دکتر کولیوند در ادامه گفت : برابر قانون وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است فضاهای مورد نیاز کتابخانه­های عمومی را که براساس معیارهای مذکور در بند (ﻫ) ماده (3) این قانون تعیین می­شود در طرح­های توسعه منظور نموده و مشاورین طرف قرارداد خود را ملزم به رعایت آنها نماید. زمین مرکزی که هم اکنون در اختیار کتابخانه های استان البرز می باشد و با پیگیری این اداره کل بودجه بیست میلیارد ریالی برای سال جدید از سوی شورای اسلامی و شهرداری کرج پادار شده است علت عدم واگذاری کامل زمین فوق از سوی راه و شهرسازی استان البرز چیست ؟
نمایندگان مجلس حامیان کتابخوانی در استان البرز
حجت الاسلام فلاح نیز با تقدیر از توجه ویژه نمانیدگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع با اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: نمایندگان محترم با حضور خود در مجموعه کتابخانه های عمومی و پیگیری مسایل و مشکلات موجود کتابخانه ای در استان البرز نشان دادند که توجه خاصی به حوزه کتابخوانی دارند و همواره در طول سالیان گذشته از حامیان جدی این حوزه بوده اند . در این جلسه مهندس باقری نیا نیز توضیحاتی مسیر های طی شده واگذاری این زمین ارائه دادند و مقرر شد مجمع نمایندگان استان البرز نیز با پیگیری این موضوع از طریق سازمان ملی زمین ، مقدمات رفع موانع واگذاری کامل زمین 3800 متری در حسن آباد کرج برای ساخت کتابخانه مرکزی را برطرف نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود