26 اسفند 1393
شماره خبر: 139471

بنیاد برکت برای محرومیت زدایی زیربنایی در البرز اقدام کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بنیاد برکت برای محرومیت زدایی زیربنایی در البرز اقدام کند


استاندار البرز با بیان اینکه این بنیاد برای بهبود شرایط در نقاط محروم کشور طرح های زیادی در حوزه توانمند سازی اقتصادی، زیر بنایی و فرهنگی، مدرسه سازی و خدمات بیمه ای، اجرا کرده است،گفت: امید است این بنیاد در جهت محرومیت زدایی محرومیت های زیربنایی و اساسی نیز دست ما را بگیرد.
سید حمید طهایی با بیان این مطلب در مراسم افتتاح دبیرستان 24 کلاسه شهید شهسواری برکت در روستای لشگرآباد ساوجبلاغ که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدیرعامل بنیاد برکت و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مشارکت در این طرح ها، تلاش کرده است تا به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف کمک کند. وی افزود: توجه به سرمایه اصلی کشور که همان نیروی انسانی است حائز اهمیت است از این رو رویکرد اصلی بنیاد برکت محرومیت زدایی در سراسر کشور با تقویت زیربناهای اقتصادی واجتماعی و آموزشی است .
توفیق کشورهای پیشرفته، نتیجه بها دادن به منابع انسانی است
استاندار البرزبا بیان اینکه آنچه باعث توفیق کشورهای پیشرفته شده، بها دادن به منابع انسانی است و هر کشوری که به نیروی انسانی خود بها داده، گوی سبقت را از دیگران ربوده است، گفت: همواره توجه به توسعه منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی را از راه های مهم دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد. وی گفت: اگر از معدنی به نام نفت برداشت می کنیم اگر تکیه بر مغز و فکر انسان ها داشتیم نه فقط چیزی از آن کم نمی شد بلکه شرایط به گونه دیگر بود. طهایی گفت: در دنیا کشورهایی که منابع طبیعی کم دارند با توجه به منابع انسانی جزء کشورهای توسعه یافته به حساب می آیند وی گفت: کار شما بسیار ارزشمند و تعلیم و تربیت و آموزش به دنبال آن رشد و بالندگی و توسعه یافتگی و تعالی بخشی به جامعه است. وی با اشاره به تعداد زیاد افراد تحصیل کرده در استان گفت: البرز از لحاظ تحصیلات جزء استان های متوسط به بالاست و وجود مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و البرز جز استان های سرآمد کشور است. استاندار با تاکید بر لزوم توجه به استان البرز به عنوان استانی نیازمند در حوزه آموزش و پرورش، اظهار داشت: از لحاظ رشد جمعیت، البرز از نیازمندترین استان‌ها است و ایجاد فضای آموزشی در هر منطقه از البرز مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدررفت منابع محسوب نمی‌شود. وی گفت: استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت از بعضی از امکانات محروم بوده است از این رو توجه دولت برای سال آینده به این استان از ضروریات است. متوسط تخت ما در سطح کشوربرای هر هزار نفر 1.7 دهم تخت است ولی در البرز پایین تر از نیم تخت است . استاندار البرز افزود: رشد جمعیت در کشور1.29 می باشد و ما در البرز 3.04 صدم داریم هرچقدر ما بخواهیم سرویس های خدماتی را اعتبارات و بودجه ها را مثل سایر استان ها ببینم رشد جمعیت آنچنان هست که ما تازه به نصف مسئولیتمان عمل کرده ایم.
طهایی در پایان با بیان اینکه بیناد پر خیر برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ه)همت کردند و پروژه های آموزشی را در کنار پروژه های اقتصادی در اولویت قرار دادند، افزود: از این اقدام تشکر می کنم و امید است در جهت محرومیت زدایی محرومیت های زیربنایی و اساسی دست ما را بگیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود