20 فروردین 1394
شماره خبر: 139942

راز ماندگاری هنر آوینی، کمال معنوی و جمال فکری بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

راز ماندگاری هنر آوینی، کمال معنوی و جمال فکری بود


مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی ، کمال ایدۀ ناب را از مهمترین مشخصه های هنر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود؛ تعهد در هنر انقلاب اسلامی در اوج خود قرار دارد.
«حمیدرضا عسگری» با اشاره به همزمانی هفتۀ هنر انقلاب اسلامی و ایام شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، تصریح کرد؛ شهید آوینی شخصیتی به کمال رسیده بود و انسان کمال یافته وقتی خالق هنر می شود، آن اثر الهی،ماندگار، تحول ساز و هویت بخش خواهد بود. وی تأکید کرد: این کمال معنوی و جمال فکری آن چنان بود که علاوه بر قلم، صدای آوینی نیز روح را جلا می داد و روایت فتح آوینی چون از یک منبع فکری و هنریِ کمال یافته ارتزاق می کرد هیچگاه کهنه نمی شود. مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با ابراز تأسف از عدم معرفی جامع و عمیق هنر متعهد به نسل امروز، تأکید کرد؛ قرار دادن شخصیت شهید آوینی در حصار صنفی و محاق قشری، جفای بزرگ به اندیشۀ والای این هنرمند اندیشمند و شخصیت شهیر است. حمیدرضا عسگری جاذبه های هنر متعهد را به بزرگی جغرافیای اندیشه های پاک انسانی و نوع دوستی توصیف کرد و افزود؛ هنر متعهد تسکین دهندۀ آلام دردهای بشری و صیقل گر روح و روان انسان های خسته از ظلم و ستم سردمداران زر و تزویر است. مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز اظهار امیدواری کرد در هفته هنر انقلاب اسلامی، ظرفیت های مغفول ماندۀ هنر و هنرمندان متعهد در استان در کانون توجه قرار گرفته و این مناسبت خود نقطۀ آغاز دیگری برای شکوفایی و پویایی بیشتر هنر در شاخه های مختلف باشد.
هفته هنر انقلاب اسلامی در البرز برگزار می شود
مدیرکل امور اجتماعی از برپایی هفته هنرهای انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: برای این هفته برنامه های متعددی از قبیل تجلیل از هنرمندان و افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی تدارک دیده شده است. وی افزود: تجدید میثاق با شهدا، دیدار مسوولین دستگاههای فرهنگی با نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم البرز، برگزاری جشنواره شعر و موسیقی،برپایی نمایشگاه آثار هنری،برگزاری نشست های هنری در محافل علمی و فرهنگی از جمله برنامه هایی است که برای هفته هنر انقلاب اسلامی پیش بینی شده است. گفتنی است؛در برگزاری برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی که از بیستم لغایت بیست و هفتم فروردین و در ایام سالگرد شهادت هنرمند شهید سید مرتضی آوینی انجام خواهد شد، دستگاه های فرهنگی و اجرایی از جمله اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری،حوزه هنری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، کانون فرهنگی و هنری مساجد، ورزش و جوانان ، بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان تبلیغات اسلامی مشارکت خواهند داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود