27 فروردین 1394
شماره خبر: 140412

کمسیون فرهنگی مجلس امسال را بیشتر به نظارت اختصاص می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کمسیون فرهنگی مجلس امسال را بیشتر به نظارت اختصاص می دهد


حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد نمانیده مردم شریف شهرستانهای ساوجبلاغ ، طالقان نظرآباد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز حضور یافتند و از نزدیک در جریان فعالیت ها و برنامه های این اداره کل قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد نمانیده مردم شریف شهرستانهای ساوجبلاغ ، طالقان نظرآباد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز حضور یافتند و از نزدیک در جریان فعالیت ها و برنامه های این اداره کل قرار گرفتند . در این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به ارائه گزارش کاملی از وضعیت کتابخانه های عمومی ، برنامه های اجرایی اداره کل در سال گذشته و برنامه های فرهنگی پیش روی در سال جدید پرداختند و خاطر نشان شدند : حضور ارزشمند نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی باعث دلگرمی شد و امیدوارم با پیگیری هایی که در کمیسیون فرهنگی مجلس برای بهبود سطح خدمات و برنامه های فرهنگی در سطح کشور و به ویژه در سطح کتابخانه های کشور انجام می شود شاهد رونق فضای فرهنگی کشور باشیم . حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد با اعتراض به کمبود بودجه های فرهنگی از یک سو و موازی کاری فرهنگی از سوی دیگر گفت: با این همه هجمه های فرهنگی که در جامعه بزرگ اسلامی ما متصور است ، با اختصاص چنین بودجه هایی نمیتوان انتظار داشه باشیم که کار فرهنگی با آن شرایط مطلوب صورت پذیرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه بعضا گزارشاتی به کمیسیون فرهنگی مجلس واصل می شود که نگرانی های ما را بیشتر می کند باید با توان و قدرت بیشتری امورات فرهنگی کشور حرکت داده شود ، ما همواره اعتراضاتی داشته ایم هم در دولت قبل و هم در این دولت که اختصاص بوده برای امورات فرهنگی باید با وسعت نظر بیشتری تخصیص بیابد. وقتی به خاطر کمبود منابع از میان 300 پیشنهاد برنامه 5 یا 6 برنامه تصویب می شود نمی توان انتظار کار بزرگی داشت ولی در عین حال با همین کمبودها تلاش می کنیم کارها به نحو صحیحی پیش برود.
نماینده مردم شهرستانهای ساوجبلاغ نظرآباد طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سال آخر این دوره از مجلس تلاش می کنیم نظارت بر اقدامات فرهنگی دستگاه هایی که از کمیسیون بودجه می گیرند را بیشتر کنیم و امسال سال نظارت بر نحوه عالیت فرهنگی خواهد بود و جلسات کمیسیون در این محور تشکیل و پیگیری می شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود