7 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141042

آمریکا وصهیونیست ها عامل جنگ افروزی درمنطقه هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آمریکا وصهیونیست ها عامل جنگ افروزی درمنطقه هستند


دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی گفت:امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ مذهبی در منطقه خاورمیانه به راه انداخته اند.
حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی درآیین روز شوراهای اسلامی درباشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج افزود: امروزهیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی درمنطقه نیست و این آتش را آمریکا و صهیونیست در منطقه برافروخته اند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، دراین وضعیت، دربهترین فضای امنیتی قرار دارد که این فضا را دشمنان اسلام برنمی تابند ومی خواهند بین اقوام و مذاهب دعوا و اختلاف ایجاد کنند. یونسی اظهار کرد: آنچه به عنوان استراتژی امام راحل (ره ) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، حفظ وحدت ملی است. وی خاطر نشان کرد: باید نامگذاری امسال از شعار به شعور وعمل برسانیم ، زیرا هدف از بیان این شعارایجاد همدلی، وحدت و انسجام در بین مردم برای حال و آینده است. دستیار ویژه رییس جمهوری درامور اقوام و اقلیت های مذهبی ادامه داد: دشمنان می خواهند بسیاری از فرصت ها و مزیت های قومی و مذهبی را در ایران تهدید فرض کنند درحالیکه تنوع قومی و فرهنگی برای کشور ما فرصت است نه تهدید. یونسی افزود: خداوند اقوام و مذاهب را متنوع آفریده و این عیب نیست، بلکه نعمت است. وی اظهارکرد: هرایرانی ازحقوقی برخوردار است وهیچ کس نمی تواند حق و حقوق مردم را نادیده بگیرد. دستیارویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی افزود: تمام مسوولان کشوری و استانی خدمتگزاران مردم هستند و ما حق نداریم هیچ قومی را بر قوم دیگری برتربدانیم. وی تصریح کرد: هر کس مردم را خواسته یا ناخواسته به اختلاف و نفرت دعوت کند در خدمت دشمن است. حجت الاسلام یونسی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری گفت: باید نشاط سیاسی ایجاد کرد و مردم به صحنه سیاسی ورد کنند تا ارکان تصمیم گیری و قانونگذاری توسط مردم انتخاب شوند. وی، رقابت سالم را لازمه انتخابات دانست و افزود: نبود رقابت یعنی مرگ سیاسی اما باید مواظب بود که صحنه رقابت تبدیل به دشمنی نشود، زیرا برخی دراین بین از دعوا و دشمنی سود می برند. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی تاکید کرد: نباید به کسانیکه آتش بیار معرکه هستند و صحنه امن جامعه را به تحریکات سیاسی تبدیل می کنند، میدان داد. وی افزود: این گونه افراد باید با اعتدال به میدان بیایند و از سردادن شعار تند و افراطی پرهیز کنند زیرا این مردم خواهان اعتدال ، وحدت و امنیت هستند و از ادبیات خشن و تند بیزارند. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی ادامه داد: مردم در انتخابات سال 92 رای به دولت اعتدال دادند و اگرعقلانیت ، تدبیر و اعتدال نبود هیچ کاری پیش نمی رفت. وی با اشاره به اینکه انتخابات باید سالم مطمئن و با امنیت برگزار شود، گفت: مردم زمانی مشارکت دارند که احساس کنند انتخابات در فضایی سالم و امنیت برگزارمی شود. یونسی خاطرنشان کرد: دولت به هیچ وجه نمی خواهد و به مصلحت نیست که در انتخابات دخالت کند، باید انتخابات سالم برگزار شود. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی گفت: کارگزاران ازاکنون باید زمینه انتخابات سالم و مطمئن را فراهم کنند و این مهمترین هدف دولت تدبیروامید است که در انتخابات آینده دنبال می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهارداشت:همه مردم ایران خواهان توافق عزتمند و شرافتمندانه هستند که دراین بین انتقاد و بحث لازمه ، یک ملت آزاده است. یونسی ادامه داد: انتقاداتی که در مجلس می شود، لازم است و عیب نیست، انتقاد و نظارت صاحبنظران ومجلس اگر نباشد، فاجعه است، در جایی که آزادی است، تندروی هست ، افراط و تندروی تا حدودی لازمه آزادمنشی است. وی افزود: امیدواریم پایان این مذاکرات، پیروزی قاطع برای کشورمان به همراه داشته باشد و این اتفاق از هر پیروزی مهمتر است. در این آیین نمایندگان مردم کرج در مجلس، معاونین استاندار البرز و فرماندار کرج، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا های استان البرز حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود