21 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141797

نشست فرمانداران 31 استان کشوربا حضور معاون رئیس جمهور

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نشست فرمانداران 31 استان کشوربا حضور معاون رئیس جمهور


جلسه حل مشارکت روستاییان در فعالیت‌های اقتصادی به ریاست معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور و حضور فرمانداران برگزیده سراسر کشور برگزار شد.
فرماندار ساوجبلاغ که به نمایندگی از استان البرز در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری حضور داشت به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات شهرستان ساوجبلاغ در خصوص توسعه اقتصادی روستاها و مشارکت مردم در اجرای طرحهای مشارکت مردم در واحد های تولیدی در روستاها ارائه کرد. ابوالقاسم پالیز گیر افزود جلب مشارکت مردم با ایجاد اعتماد عمومی نسبت به خدمات نظام گامی اساسی برای اجرای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است که در دولت تدبیر و امید با درایت ویژه در حال تدوین و اجرا است. وی افزود: در ساوجبلاغ 22طرح مشارکتی و غیر مشارکتی برای توانمند سازی روستاها واصل شده که پس از بررسی و طرح در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان به استانداری ارجاع شده است. دکتر سید ابوالفضل رضوی در این جلسه، ضرورت توجه به توسعه روستایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به روستا و عشایر و حرکت در جهت توانمندسازی آنها موجب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه نشینی و افزایش تولید ملی و امنیت مرزها می‌گردد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اهمیت طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، از تدوین دستورالعمل اجرایی این طرح خبر داد و گفت: دستورالعملی که برای این طرح تدوین شده حاصل سفر به 31 استان کشور و مشورت با صاحب‌نظران و مسئولین محلی است. دکتر رضوی با تأکید بر توجه دولت تدبیر و امید به توسعه اقتصادی روستاها گفت: دولت به دنبال آبادانی و شکوفایی اقتصادی کشور است دکتر رضوی توسعه روستا را از پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز اقتصاد مقاومتی به مطالبه نظام تبدیل شده و باید آن را مورد توجه جدی قرار دهیم. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این که تا زمانی که تغییر نگاه ایجاد نشود توسعه امکان پذیر نیست گفت: لازمه توسعه، داشتن سرمایه انسانی است و باید سرمایه انسانی خود را آموزش داده و بدانیم تا زمانی که مردم به کار و تولید آشنا نباشند اقتصاد و تولید نیز شکوفا نخواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود