22 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141853

بروجردی: ملت ایران پیروز مصاف هسته ای است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بروجردی: ملت ایران پیروز مصاف هسته ای است


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: به برکت همین خون ها، ملت ایران امروز پیروز عرصه مصاف هسته ای و ایستادگی بر سر منافع ملی شده است.
علاءالدین بروجردی در یادواره شهدای منطقه دهقان ویلای کرج در مسجد امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در بین 57 کشور اسلامی، هیچ کشوری قدرت مقابله با زورگویی های آمریکا و جهان استکبار را ندارد و تنها ملت ایران سرافرازانه از استقلال و منافع ملی خود دفاع می کند. وی تصریح کرد: زمان جنگ افغانستان آمریکایی ها پیغام دادند که ایران اجازه بدهد تا از آسمان ایران برای حمله به افغانستان استفاده کنند، اما ایران مقتدرانه این درخواست آمریکایی ها را رد کرد. بروجردی ادامه داد: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد و در باتلاق این کشور به دام افتاد از ایران خواست درباره عراق مذاکره کند، مسوولان اعلام کردند که باید آمریکایی ها درخواست کتبی بدهند و سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، درخواست کتبی آمریکا برای مذاکره با ایران درباره عراق را ارایه کرد که ما نیز اعلام کردیم که موضوع را بررسی می کنیم و چون مسوولان عراقی درخواست کردند که برای تامین امنیت عراق این مذاکره را بپذیریم، ایران نیز پذیرفت و 3 دور مذاکره صورت گرفت.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ما در 20 سال گذشته در مصاف با آمریکا و غربی ها در عرصه هسته ای بوده ایم، اظهار داشت: تلاش آمریکا و همپیمانش این بود که ایران اسلامی توانمندی صلح آمیز هسته ای نداشته باشد اما با ایستادگی ملت ایران و مسوولان نظام و به برکت خون شهیدان برغم مخالفت غربی ها، این موضوع محقق شد. وی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت دارای فناوری صلح آمیز هسته ای با غربی ها مذاکره می کند، گفت: ما در ادامه کار موظفیم که ظلمی که بر ملت ایران تحمیل شده یعنی تحریم ها را برداریم. بروجردی با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان ما باید در این مصاف منافع ملی و حقوق ملت ایران را حفظ کنند، گفت: مذاکره کنندگان از منافع ملی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی کوتاه نخواهند آمد. این خواست ملی است که باید محقق شود. وی با تاکید بر اینکه امروز 6 قدرت جهان در مقابل ما صف آرایی کرده اند، خاطرنشان کرد: درست است که در برخی نقاط عقب نشینی کردیم، اما توانستیم منافع ملی و حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کنیم و آنها امروز پذیرفته اند که ایران اسلامی دارای توان غنی سازی برای مصارف صلح آمیز است. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تاکید کرد: نباید سرنوشت اقتصاد کشور به مذاکرات گره بخورد. باید منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم که این موضوع نیاز به عزم ملی و جدی دارد. وی در ادامه به نعمت ارزشمند نظام اسلامی و ولایت در ایران اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مسلمان مکلف به زندگی با عزت هستیم و خداوند به مومنان اجازه پذیرفتن ذلت را نمی دهد و ما باید شاکر نعمت ولایت و مجری دستورات الهی باشیم. بروجردی با تاکید بر اینکه استقلال و عزت امروز ایران اسلامی به سادگی به دست نیامده است، اظهار داشت: باید قدر این موهبت الهی را بدانیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود