30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142363

اختصاص اعتباری ویژه به سرفصل اطلاع رسانی در روابط عمومی ها

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اختصاص اعتباری ویژه به سرفصل اطلاع رسانی در روابط عمومی ها


نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت نگاه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان در تخصیص بودجه اختصاصی به سرفصل اطلاع رسانی در روابط عمومی ها تأکید کرد.
سید حمید طهایی"پیش از ظهر چهارشنبه در نشست "هم اندیشی با مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان"، که در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانيه، نقد منصفانه به عملکرد روابط عمومی ها را محور نخست سخنان خود قرار داد و اظهار داشت: تعریف همواره مقبول است اما در کنار آن باید پذیرای نقد منصفانه نیز باشیم.
پذیرای نقد به عملکرد روابط عمومی ها باشیم
وی تصریح کرد: تعریف ها و نه نقدها نباید شما را آزرده سازد چرا که در پس هر نقدی سازندگی وجود دارد و فرد منتقد به عملکرد شما به نوعی در حق شما و به سبک کارتان لطف دارد و باید قدردان و خریدار نقدهای منصفانه باشیم.
روابط عمومی ها تنها تریبون تمجید از مسئولان خود نباشند
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه نوع کار روابط عمومی ها نباید تنها معطوف به تعریف و تمجیدها از دستگاه و سازمان متبوع باشد، گفت: روابط عمومی ها نباید تنها حرفی بزنند که مدیران خوشحال شوند، خوب است در کنار آن نقاط ضعف را هم به مسئولان خود انعکاس دهید تا در جهت رفع عیوب تلاش شود. طهایی در ادامه از مدیران روابط عمومی در دستگاه های اجرایی خواست تا با جدیت بیشتری کار خود را دنبال کنند. نماینده عالی دولت در استان در محور دیگری از سخنان خود به نقش ارتباطات در گستره جهانی کنونی نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مدیران روابط عمومی باید به این مهم توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در دنیای جدید و امروزی، ارتباطات فراتر از تصور ما و بدون مرز و محدودیت است. در گستره این ارتباطات میلیون ها اطلاعات در فضا در حال تبادل اند که شاید دیده هم نشوند، بنابراین باید مدیران روابط عمومی به آخرین اطلاعات روز در حوزه کاری خود اشراف داشته باشند تا نقش کارآمدی خود را به بهترین نحو ایفا نمایند.
مدیران روابط عمومی از فضای مجازی غافل نشوند
وی با تأکید بر اینکه مدیران روابط عمومی باید برای خود در فضای مجازی کنونی سرمایه گذاری کنند، افزود: در فضای مجازی با یک کلید حجم قابل توجهی از اطلاعات جابجا می شود بنابراین مدیران روابط عمومی ها به جهت نوع کار خود باید اشراف کافی به این امر داشته باشند.
روابط عمومی ها تعامل با رسانه ها را در دستور کار قرار دهند
طهایی در ادامه به نقش تعاملی رسانه ها و روابط عمومی ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روابط عمومی ها حلقه ارتباطی سازمانها با رسانه ها هستند؛خاطرنشان شد: رسانه ها یکی از اصلی ترین بازوان حمایتی مدیران هستند بنابراین مدیران روابط عمومی ها باید از این ظرفیت استفاده کنند و با تعاملاتی که دارند بخشی از دستاوردهای دستگاه و سازمان متبوع خود را به عنوان سخنگوی سازمان جریان سازی رسانه ای نمایند. وی همچنین تشکیل اتاق فکر روابط عمومی ها را اصلی ترین مقر برای تصمیم گیری های مدیران روابط عمومی استان در این حوزه برشمرد. استاندار البرز همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه های روابط عمومی ها برای اجرای امور بحث بودجه است، تأکید کرد: مدیران دستگاه ها باید با نگاه ویژه ای بودجه اختصاصی برای بخش روابط عمومی ها در نظر گیرند. افکار سنجی در روابط عمومی، تشکیل اتاق فکر هیئت رئیسه روابط عمومی های استان، آموزش مدیران روابط عمومی، استفاده از مدیران روابط عمومی به عنوان مشاوران مدیران دستگاه ها از دیگر موضوعات طرح شده در هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با استاندار البرز بود. در این نشست تعدادی از مدیران روابط عمومی نیز ترجیح دادند به جای آنکه از نیازهای خود بگویند بخشی از دغدغه های دستگاه متبوع را مطرح نمایند. طهایی همچنین با اشاره به سرآمدی استان البرز در حوزه های مختلف و لزوم انعکاس آن از سوی دستگاه ها اضافه کرد: مدیران روابط عمومی با تعامل رسانه های مکتوب و صدا و سیما و .. می توانند بخشی از این توانایی ها را به منصه ظهور رسانند. تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نقش ویژه رسانه ها در بازتاب سیاست خارجی بخش دیگری از محور صحبت های استاندار را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود