14 تیر 1394
شماره خبر: 145094

طرح ضربتی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در طالقان آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 طرح ضربتی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در طالقان آغاز شد


فرماندار طالقان از آغاز طرح ضربتی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان با هدف پیشگیری از اینگونه ساخت و سازها در مناطق روستایی و شهری این شهرستان خبر داد.
مصطفی فراهانی افزود: برخورد قاطع قاتونی با متخلفان و افراد سودجو، گسنرش فرهنگ ساخت و ساز قانونی در بین مردم، جلوگیری از تخریب اراضی ملی، قطعه قطعه کردن اراضی کشاورزی و باغات، ناامن کردن محیط برای و هرگونه فعالیت افراد سودجو در بخش ساخت و سازهای غیر مجاز و مشخص شدن وظایف دستگاههای اجرایی در این زمینه از اهداف دیگر این طرح ضربتی درطالقان است. وی اظهار کرد: اعضای ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان موظف به رعایت قوانین و ضوابط اعلام شده در این طرح هستند که باید با اجرای کشیک شبانه روزی، نظارت و دقت ویژه ای از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در طالقان جلوگیری به عمل آورند. فراهانی گفت: پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز به دستگاه قضایی ارجاع و بناهای غیر مجاز نیز با حکم دادستانی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان تخریب می شود. وی از مشارکت مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک محور مهم در اجرای موفقیت آمیز این طرح ذکر کرد و یادآورشد: حفاظت از منابع طبیعی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که همه ما موظف به اجرای برنامه های مختلفی برای کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز و کوتاه کردن دست افراد سود جو حتی با هدف توسعه گردشگری در این شهرستان هستیم. فرماندار طالقان این شهرستان را منطقه ای شاخص در صنعت گردشگری به دلیل موقعیت منحصر به فرد کوهستانی، آب و هوای سالم و طبیعت بکر برشمرد و افزود: منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و باغات، حریم رودخانه ها و سد طالقان در محدوده سه بخش و یک شهر باید مورد مراقبت و حفاظت قرار گیرد. وی تاکید کرد: اعضای ستاد ساخت و سازهای غیر مجاز باید مراقب هر گونه دخالت افراد بومی و غیر بومی درفراهم کردن بستر مناسب برای ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان باشد زیرا با متخلفان برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.
شهرستان طالقان 150 هزار هکتار وسعت دارد که 90 هزار هکتار آن عرصه های ملی و مرتعی است. شهرستان طالقان در 90 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود