30 تیر 1394
شماره خبر: 145873

پیشگیری از اعتیاد نیازمند آموزش همگانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پیشگیری از اعتیاد نیازمند آموزش همگانی است


فرماندار فردیس گفت: پیشگیری از گسترش معضل اعتیاد ، نیازمند آموزش همگانی است.
مهدی مهرور در نشست شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر در ندامتگاه فردیس برگزار شد، افزود: در امر پیشگیری از مواد مخدر باید تمام دستگاه های اجرایی اعم از آموزش وپرورش، ورزش وجوانان، فرهنگ وارشاداسلامی و... برنامه های آموزشی اجرا کنند. وی اظهارداشت: آگاه سازی جوانان و نوجوانان در خصوص مضرات مخدر یکی ازراه های پیشگیری از این بلای خانمانسوز است.
مهرور افزود: یکی از راه های پیشگیری این است که خانواده ها آموزش لازم را ببینند و آشنایی لازم با پیامدهای این معضل داشته باشند. وی همچنین برنامه ریزی صحیح و لزوم برنامه کیفی را برای پیشگیری از مواد مخدر بسیار با اهمیت دانست و افزود: همچنین بایستی از ظرفیت در جهت کیفی کردن برنامه ها در راستای پیشگیری بهره بگیریم .
کاهش 35 درصدی جرایم در فردیس
رییس پلیس شهرستان فردیس نیز در این نشست ازکاهش 35 درصدی جرایم دراین شهرستان خبرداد. سرهنگ ایوب احمدی اظهار داشت: تمام ادارات باید به کمک نیروی انتظامی بیایند اداره ورزش وجوانان و آموزش وپرورش برای اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان برنامه ریزی داشته باشند. وی با اشاره به فعالیت 16 مرکز ترک اعتیاد درشهرستان فردیس گفت: متاسفانه معتادان پس از جمع آوری کمتر از 21 روز در این مراکز نگهداری می شوند که این امر سبب افزایش آسیب های اجتماعی شده است. رییس پلیس شهرستان فردیس گفت: باید اداره صنعت معدن وتجارت و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی برای افراد معتاد اشتغالزایی ایجاد کنند. وی خواستار ایجاد گرمخانه درشهرستان فردیس برای ساماندهی افراد معتاد شد. احمدی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از یک تن و 200 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است. در این نشست مسوولان دستگاه های اجرایی به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد در شهرستان فردیس گزارش دادند. شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود