7 مرداد 1394
شماره خبر: 146309

ضرورت استفاده کشاورزان از روش‌های آبیاری نوین

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت استفاده کشاورزان از روش‌های آبیاری نوین


فرماندار شهرستان طالقان بر ضرورت استفاده کشاورزان از روش‌های آبیاری نوین در این شهرستان تأکید کرد و گفت: تمهیدات اساسی برای اجرایی کردن آبیاری‌های نوین در زمین‌های کشاورزی اندیشیده شود.
مصطفی فراهانی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی یکی از راهکارهای اساسی برای برون رفت از مشکل کمبود آب، استفاده کشاورزان از روش‌های آبیاری نوین برای زمین‌های کشاورزی است. وی افزود: در این راستا و با توجه به اینکه بسیاری از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شود لذا لازم است تا تمهیدات اساسی برای اجرایی کردن آبیاری‌های نوین در زمین‌های کشاورزی نیز اندیشیده شود. این مسئول افزود: حفظ منابع آبی توسط همه مردم و مسئولان یکی از مهمترین اقداماتی است که امروزه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. وی بیان داشت: جهاد کشاورزی یکی از متولیانی است که باید استفاده از روش‌های نوین آبیاری را در بین کشاورزان نهادینه کند و آموزش‌های لازم را در این زمینه به آنان ارائه دهد. فرماندار طالقان در ادامه سخنان خود بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حفاظت و نگهداری از منابع آبی شهرستان تأکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت منابع و مصارف آب شهرستان صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.
وی با تاکید بر رعایت حق‌آبه شهرستان از سد طالقان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این مهم هر چه سریع‌تر انجام شود. فراهانی شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان باید در شناسایی هر چه سریع‌تر چاه‌های غیرمجاز آب اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود