7 مرداد 1394
شماره خبر: 146362

اعتبار جبران خسارات سیل البرز از سوی دولت و بیمه تامین می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اعتبار جبران خسارات سیل البرز از سوی دولت و بیمه تامین می‌شود


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به تامین اعتبار برای جبران خسارات سیل البرز، گفت: بخشی از اعتبارات توسط بیمه و بخشی دیگر توسط دولت تامین خواهد شد.
هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از صبح امروز در راس هیئتی در حال بازدید از مناطق سیل زده استان البرز است. وی حضور در مناطق سیل زده البرز را برای تسریع حل مشکلات ناشی از حادثه عنوان کرد و گفت: متاسفانه بر اثر وقوع سیل در محور کرج - چالوس به چندین روستا خسارت وارد شده است. خندان دل به اهمیت اقدامات عمرانی پس از حادثه سیل اشاره کرد و گفت: به علت بی توجهی به عملیات های آبخیزداری این حادثه به وقوع پیوست و تعدادی از هم وطنانمان کشته و خسارات زیادی متحمل شدند. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بخش عمده خسارات سیل اخیر را تجاوز به حریم رودخانه اعلام کرد و گفت: وقوع سیل در استان البرز حادثه ای دلخراش بود ولی زنگ خطری است تا مسئولان برای کاهش خسارات ناشی از چنین حوادثی برنامه ریزی کنند. خندان دل بی توجهی به ساخت و سازهای غیرمجاز را عامل اصلی بروز حوادث در مسیر رودخانه ها اعلام کرد و افزود: ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه باعث می شود تا آب در برخی مناطق جمع شود و با نفوذ در منازل مسکونی میزان خسارات بالا برود.
بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات مناطق سیل زده تخصیص و جذب شد
وی ادامه با اشاره به اینکه ماشین آلات در مناطق سیل زده در حال کار کردن هستند، گفت: وزارت کشور و استانداری البرز برای جبران خسارات مناطق سیل زده تلاش خواهند کرد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات مرتفع شود. وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات برای جبران خسارات مناطق سیل زده را دولت و بخشی دیگر را بیمه تامین می کند، گفت: در حال حاضر باید همه تلاش ها معطوف مرتفع کردن مشکلات باشد چرا که تفاوتی ندارد که بودجه اختصاصی برای جبران خسارات ملی باشد یا توسط بخش خصوصی تامین شود. معاون عمران و توسعه وزیر کشور بیسج مردمی در رفع مشکلات ناشی از سیل را مهم خواند و گفت: اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری پس از وقع سیل بیش از گذشته است به همین منظور مسئولان مربوطه به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند. هیربد معصومی در حاشیه این بازدید گفت: روز گذشته و پس از پیگیری های استاندار بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات مناطق سیل زده استان البرز اختصاص جذب شد. معاون عمران و توسعه امور روستایی و شهری وزیر کشور در ابتدا از روستای کندر و سیجان بازدید کرد و اکنون در حال بازدید از روستای لانیز در محدده شهرستانک است. به دنبال بارندگی شدید در ۲۸ تیرماه بخشی از رودخانه کرج در محدوده دو روستای «زیارت» و «سیجان» در محور پر تردد کرج به کندوان طغیان کرد که در این حادثه ضمن وارد آمدن خسارت های شدید به خانه ها و بافت مسکونی روستاها، متاسفانه تنی چند از اهالی این مناطق جان خود را از دست دادند و برخی نیز مفقود شدند.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود