1 مرداد 1391
شماره خبر: 9236

خسارت 30 میلیارد ریالی سیل به مناطق روستایی و شهری طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

خسارت 30 میلیارد ریالی سیل به مناطق روستایی و شهری طالقان

سپیدار آنلاین: سرپرست فرمانداری طالقان گفت: وقوع سیل روزهای اخیر در این شهرستان خسارات جانی نداشته، اما براساس برآوردهای انجام شده 30 میلیارد ریال به متطق روستایی و شهری خسارت وارد کرده است.
بارش‌های شدید باران در روزهای اخیر موجب شد که سیل در برخی روستاهای اطراف این شهرستان به راه افتاده و خبرهای رسیده حاکی از بروز خسارات به مناطق روستایی و کشاورزی این منطقه است. در همین رابطه طی تماسی با فرماندار طالقان از وی درباره میزان خسارات حادث شده پرسید. ساسان دلاویز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طالقان اعلام کرد: با توجه به اینکه اداره هواشناسی استان البرز وقوع بارش‌های شدید و احتمال سیل در برخی مناطق را پیش‌بینی کرده بود، فرمانداری و دستگاه‌های خدماتی و امدادی در آماده‌باش کامل بوده و این آمادگی ادامه دارد. وی ادامه داد: سیل در ساعات پایانی پنجشنبه و همچنین روز جمعه به راه افتاد و بلافاصله نیروهای خدماتی برای امداد به مردم وارد عمل شدند. سرپرست فرمانداری طالقان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این حادثه طبیعی خسارات بسیاری به ویژه به مزارع و مناطق روستایی ما وارد کرده، اما خسارت جانی نداشتیم که باعث خوشحالی است. دلاویز گفت: بر اساس نخستین برآوردهای انجام شده، این حادثه حداقل 30 میلیارد ریال خسارت به شهرستان طالقان به ویژه مناطق روستایی وارد کرده است.
وی بیان داشت: همچنین 15 روستا به صورت مستقیم گرفتار سیلاب شدند که امدادرسانی به ساکنان این روستاها همچنان ادامه دارد تا همه مردم از شرایط امن برخوردار باشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان طالقان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بیشترین خسارات سیل اخیر در طالقان به کدام مناطق بوده؟ عنوان کرد: چندین واحد مسکونی و همچنین تجهیزات کشاورزی روستاییان بر اثر این حادثه تخریب شده و به راه‌های روستایی و همچنین تجهیزات و تاسیسات آب و برق آسیب جدی وارد شده است. دلاویز متذکر شد: ضمن اینکه بخش‌هایی از مزارع کشاورزی و همچنین امکانات دامداران و زنبورداران شهرستان طالقان خساراتی را متحمل شده‌اند که در حال برآورد میزان این خسارات هستیم. این مسئول در پایان اذعان داشت: در حال حاضر روستاییان آسیب‌دیده اسکان یافته و در تلاش اجرای راهکارهایی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها هستیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود