26 مرداد 1394
شماره خبر: 147410

طرح اختصاص ساعت ورزش، ویژه بانوان کارمند در استان البرز اجرایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طرح اختصاص ساعت ورزش، ویژه بانوان کارمند در استان البرز اجرایی شد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در کارگروه تخصصی اموربانوان و خانواده، اجرای طرح اختصاص ساعت ورزش، ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی را اجباری اعلام کرد.
دکتر حجت اله ملاصالحی"، ظهرامروز دوشنبه در «کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استانداری» که در سالن شهدای البرز و با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از بانوان دستگاه های اجرایی تشکیل شد، با اعلام این خبر افزود: موضوع ورزش بانوان پیش از این مورد غفلت واقع شده بود؛اختصاص ساعت ورزش، ویژه بانوان شاغل که بخش قابل توجهی از ساعات کاری خود را در محل کار طی می کنند، امری ضروری است.
*تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی ورزش بانوان
وی با بیان اینکه در بحث ورزش بانوان هنوز به جایگاه مورد نظر دست نیافته ایم، ضرورت فرهنگ سازی امر ورزش بانوان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به مصداقی در این رابطه افزود: در اقتصاد، تبلیغات بخشی از هزینه تولید محسوب می شود تا مردم نسبت به مزایای کالایی خاص آگاهی پیدا کنند. در رابطه با ورزش نیز تا زنان جامعه ما به این باور نرسند که ماهیت ورزش تا چه میزان در کارکردها و نقش اجتماعی آنها تأثیرگذار است، تلاش های انجام شده در این حوزه به ثمر نمی نشیند.
*ورزش بانوان جریانی تبلیغی نیست، زیرساخت می خواهد
دکتر ملاصالحی تصریح کرد: ورزش بانوان یک جریان تبلیغی نیست، جریانی زیرساختی است و باید برای آن برنامه ریزی کرد. وی ادامه داد: امکانات ورزش بانوان باید فراهم شود و اینکه در ماه چند ساعت و با چه کم و کیفی باید این مهم را اجرایی کرد از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.
*تحقق یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر ورزش اجباری است
معاون استاندار البرز با اشاره به اختصاص اعتبار یک درصد، از سهم دستگاه های اجرایی جهت اختصاص ساعت ورزش، ویژه بانوان کارمند و شاغل، خاطرنشان کرد: طبق قانون، دستگاه های اجرایی ملزم هستند تا از سهم اعتبارات موجود، یک درصد آن را به امر ورزش بانوان کارمند دستگاه متبوع اختصاص دهند و با تصویب آن در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری، عملاً اجرای این طرح ضروری خواهد بود.
*طرح ورزش بانوان را به شورای اداری استان می بریم
وی در خصوص ضمانت اجرایی این مهم نیز گفت: مصوبه مذکور که در این کارگروه به تصویب رسید جهت اجرایی شدن در شورای اداری استان جزو تکالیف مدیران قرار خواهد گرفت. دکتر ملاصالحی تأکید کرد: بر این اساس بخشی از ساعت کاری بانوان به امر ورزش اختصاص پیدا خواهد کرد. معاون استاندار در محور دیگری از کارگروه اموربانوان و خانواده استانداری که با محوریت رسیدگی به مشکلات زنان زندانی ادامه پیدا کرد، به بررسی وضعیت مهدکودک های مستقر در زندانها و کودکانی که بعد از ورود به ندامتگاه به دنیا می آیند پرداخت و این این مهم را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
وی همچنین بکارگیری مشارکت و فعال سازی سازمان های مردم نهاد را در این زمینه موثر خواند و گفت: در شرایط پسا تحریم و مشکلات بودجه ای، تنها راه مدیریت این بخش، استفاده از ظرفیت خیران و سازمان های مردمی جامعه است. در ادامه این نشست،مدیرکل ورزش و جوانان نیز با نوید برپایی نخستین المپیاد ورزشی بانوان اعلام آمادگی خود را در این زمینه رسانه ای کرد. علاوه بر مدیرکل امور زندانهای استان که گزارشی از اقدامات انجام شده در مراقبت های بعد از خروج زندانیان زن ارائه کرد و خواستار مشارکت اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه شد،نماینده طرح همیاران سلامت پرور نیز تازه ترین طرح خود را نیز در قالب فعال شدن کلینیک های مثلثی در زندانها، به منظور پیشگیری زنان از ابتلا به ایدز گزارش داد.پپپپ گفتنی است، در ابتدای این کارگروه "بی بی عصمت سرفرازی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری" نیز به تبیین و تشریح برنامه های این اداره کل پرداخت که در اخبار تکمیلی منتشر می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود