14 شهریور 1394
شماره خبر: 148476

حل مشکلات فرهنگی در جامعه نیاز به عزم ملی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حل مشکلات فرهنگی در جامعه نیاز به عزم ملی دارد


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است که حل مشکلات موجود در این زمینه نیاز به عزم ملی به ویژه تعامل، همدلی، همفکری، همراهی و چاره اندیشی قوای سه گانه در جامعه دارد.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی حوزه انتخابیه اش افزود: دغدغه فرهنگ در بین مدیران و نهادها باید به گونه ای باشد که از زمان شنیدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیات دولت دیگر خواب راحت نداشته باشیم. وی اظهار کرد: تلاش و عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ نباید نادیده گرفته شود، زیرا برنامه ریزی و انجام فعالیت های فرهنگی در کشور وظیفه همه ارگان ها، نهادها به ویژه مدیران و کارکنان زیر مجموعه قوای سه گانه است. نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مشکلات فرهنگی در جامعه نیاز به تعامل و همدلی ویژه ای بین دولت و مجلس دارد و این مهم چندین ماه است که توسط نمایندگان مردم در خانه ملت در دستور کار قرار گرفته است.
کیایی نژاد از جنگ نرم به عنوان یکی از برنامه های خاص دشمنان علیه انقلاب، نظام و ملت ایران نام برد و گفت: دشمنان ایران اسلامی چندین سال است که به این نتیجه رسیده اند که دیگر قدرت مقابله با ما را از طریق نظامی و سخت افزاری ندارند به همین دلیل از روش جنگ نرم به میدان مبارزه آمدند. وی با اشاره به هزینه های میلیاردی دشمنان در مسیر اهداف و برنامه های جنگ نرم علیه ایران خاطر نشان شد: همه ما موظف هستیم برای حل مشکلات فرهنگی در کشور کوشش کنیم که این مهم زمانی محقق می شود که ما هم همانند رهبرمان دغدغه فرهنگی داشته باشیم.
این نماینده گفت: از مسائل فرهنگی نباید به سادگی گذشت و مسوولیت در این موضوع مهم را فقط روی دوش چند وزارتخانه، سازمان و نهاد گذاشت زیرا همه وزارتخانه ها ، نهادها و حتی مردم باید به امور فرهنگی اهمیت خاص بدهند و در این مسیر برنامه های مختلفی را عملیاتی کنند چون حل این مشکل نیاز به عزم ملی دارد. کیایی نژاد یکی از مهمترین نیاز جامعه امروز ایران را ترویج فرهنگ دینی دانست و یادآور شد: آشنا کردن نسل نوجوان و جوان کشور با فرهنگ غنی اسلامی از جمله در خصوص حجاب و عفاف ، مباحث اخلاق اسلامی و فرهنگی ، خودباوری ، توجه به توان داخلی در ابعاد مختلف ، مصرف محصولات داخلی ، بینش سیاسی و بصیرت ، مبارزه با اعتیاد و پاسداشت ارزش ها و کرامت انسان در کشور به دلیل تلاش بی وقفه دشمن در کم رنگ نقش دین در جامعه اسلامی ایران از محورهای مهمی است که باید در آن اقدامات مناسبی در قالب یک طرح ملی ، منسجم و هدفدار انجام شود. وی به مدیران حوزه انتخابیه اش توصیه کرد: برنامه های فرهنگی را در اولویت کاری و برنامه ریزی خود قرار دهند و در این راه تنها شعار دادن کافی نیست بلکه باید میدانی وارد این عرصه مهم شد. شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ترتیب در 35، 45 و 90 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود