16 شهریور 1394
شماره خبر: 148606

اختصاص500 میلیارد ریال برای جبران خسارات سیلاب های سال جاری در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 اختصاص500 میلیارد ریال برای جبران خسارات سیلاب های سال جاری در البرز


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که مبلغ 500 میلیارد ریال از محل ماده 10 و 12 سازمان مدیریت بحران برای جبران خسارات سیلاب های سال جاری در استان البرز اختصاص یافت.
ابوالقاسم باقری گفت: مبلغ اختصاص یافته در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز به ریاست استاندار، توزیع شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: 25 میلیارد تومان از این اعتبار در قالب تملک دارایی برای جبران خسارات تاسیسات عمومی نظیر راه و معبرها و مسیرها در مناطق سیل زده اختصاص یافته و 25 میلیارد تومان نیز در قالب وام به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 5 میلیارد تومان از این میزان به عنوان وام بلاعوض و 20 میلیارد تومان نیز در قالب وام های 20 میلیونی با نرخ 4 درصد در اختیار یکهزار خانوار آسیب دیده از سیل های سال جاری در استان البرز پرداخت می شود. باقری در ادامه گفت: خانواده های آسیب دیده از سیل اردیبهشت و تیر ماه سال جاری باید در روستاها به دهیاری ها و در شهرها به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت مراجعه کرده و سپس از طریق بنیاد مسکن اقدام به پرونده سازی برای دریافت وام کنند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: بنیاد مسکن نیز پرونده های خانواده های خسارت دیده از سیل را به بانک های عامل، بانک های صادرات، تجارت، ملی و سپه برای پرداخت وام ارجاع می دهند. باقری در ادامه اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در استان البرز را نشانه اهتمام دولت به این موضوع دانست و گفت: با اختصاص اعتبار در نظر گرفته شده برای یکهزار خانوار تحول خوبی در زمینه جبران خسارات وارد شده از سیل رخ خواهد داد. سیل در اردیبهشت و تیر ماه سال جاری خساراتی را به برخی از خانوارها در جاده چالوس و روستای سیجان واقع در ارتفاعات جاده چالوس وارد آورد. در اثر وقوع سیلاب در روستای سیجان 8 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود