17 شهریور 1394
شماره خبر: 148660

ورود کالای قاچاق به اصناف ضربه می‌زند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ورود کالای قاچاق به اصناف ضربه می‌زند


نماینده مردم نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخلی از طریق شناسایی و رفع مشکلات از راهکارهای مهم مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد با اشاره به ضرورت تلاش روزافزون فعالان اقتصادی استان برای رشد عرصه‌های تولیدی و صنعتی اظهار کرد: فعالان صنفی یکی از بازوان توانمند جامعه برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی هستند. وی افزود: مسئولان و فعالان اصناف این قابلیت و توانایی خود را در دوران تحریم به نمایش گذاشتند و اکنون نیز می‌توانند در دوران پساتحریم به نحو مطلوبی ایفای نقش کنند. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطابق بررسی صورت گرفته 42 درصد فارغ‌التحصیلان کشور از شغل مناسب برخوردار نبوده و بیکار محسوب می‌شوند، ایجاد 700 هزار شغل از سوی اصناف در سال گذشته سهم قابل توجهی در بهبود نرخ بیکاری 12 درصدی جامعه داشته است. کیایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار واحد صنفی در عرصه‌های مختلف فعالیت می کنند و علاوه بر این تعداد بیش از 700 هزار واحد دیگر نیز بدون پروانه بهره‌برداری فعالیت اقتصادی خود را راه‌اندازی و دنبال می‌کنند. نماینده مردم نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی شغل برای افراد جامعه هزینه بالایی (دارد تصریح کرد: توسعه عرصه‌های کسب و کار از سوی مسئولان و فعالان اقتصادی در اصناف کشور از جمله استان البرز تاکنون موجب حفظ بیش از 70 هزار میلیارد ریال از سرمایه‌های کشور شده است و علاوه بر آن بسیاری از این مشاغل نیازهای مردم را رفع می‌کنند. وی در ادامه بر ضرورت رفع موانع اجرایی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: رفع این موانع به خصوص در حوزه اصناف، جایگاه برجسته‌ای در توسعه اقتصادی استان دارد و تلاش می‌شود با همکاری مسئولان عرصه بیمه و مالیات هماهنگی لازم برای توسعه فضای کسب و کار ایجاد شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق و عرضه در بازار مصرف یکی از مسایل مهم است چراکه قاچاق کالا از مشکلات موجود در استان است که می‌تواند با تلاش مسئولان و همکاری مردم نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی استان و از بین بردن قاچاق اقدام شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود