22 مهر 1394
شماره خبر: 150955

لمس دغدغه های جانبازان با نشستن روی ویلچر

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

لمس دغدغه های جانبازان با نشستن روی ویلچر


مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با نشستن روی ویلچر جانبازان و طی مسیری طولانی، ذره ای از دغدغه های این قشر را در دست اندازهای شهری لمس کرد.
افتتاحیه مسابقات پارا المپیک جانبازان و معلولان استان به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری، ورزش و جوانان و بنیادشهید و امورایثارگران استان برگزار شد. حمیدرضا عسگری مورودی در حاشیه این مراسم مسیر خیابان هفت تیر تا آیت الله طالقانی را با همراهی تعدادی از جانبازان؛ با ولیچر طی کرد تا از نزدیک دغدغه های جانبازان را لمس نماید. وی با اشاره به اینکه به واقع رفع دغدغه های جانبازان و معلولان باید مسئله مسئولان باشد، گفت: طی کردن این مسیر هر چند لحظاتی کوتاه، حاکی از اوج مشکلاتی بود که جانبازان با آن دست به گریبان هستند و باید بر تسهیل در رفت و آمدهای درون شهری این اقشار و مناسب سازی معابر شهری، تدابیر جدی اندیشیده شود. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز سپس در مراسم گرامیداشت روز ملی پارا المپیک که با حضور جمعی از ورزشکاران جانباز و معلول استان البرز در مجموعه ورزشی استقلال کرج برگزار شد، شرکت کرد و در جمع جانبازان، اظهار داشت؛ صعود و ایستادن بر سکّوی قهرمانی قبل از آن که به جسم متکی باشد، به اراده ای قوی نیازمند است.
حمیدرضا عسگری مورودی با ستودن اراده و همت عالی جانبازان و معلولان ورزشکار، تصریح کرد؛ اگر جسم سالم به حسب ظاهر در سیطرۀ اندیشه ای معیوب و فکری معلول قرار داشت، نه تنها صعودی در پی ندارد، که سقوطی تدریجی را به همراه خواهد داشت. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز گفت: معلولیت فکری و ضعف اراده بزرگترین و واقعی ترین نقص است نه کمبودهای جسمی. عسگری مورودی جریان زندگی معلولان و جانبازان ورزشکار را به دلیل قرار گرفتن در بستر توکل و اراده، غبطه برانگیز خواند و اظهار داشت؛ زیستن این قشر به علت توقف نکردن در نقص ها و عبور از کاستی ها و حرکت به سمت زیبایی ها بسیار دلنشین و برانگیزاننده است. وی مهمترین ویژگی ورزشکاران جانباز و معلول را غلبه بر یأس و ناامیدی عنوان کرد و افزود:در این بین جانبازان سرافراز دفاع مقدس از جایگاه عظیمی برخوردارند، چرا که آنان علاوه بر این که پشت دشمن را در هنگامه خطر و تجاوز بر زمین زده اند، به رغم دشواری های جسمی به تکیه گاه های معنوی ملت نیز تبدیل شده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود