29 مهر 1394
شماره خبر: 151449

مانورهای امداد و نجات طرح زمستانی در البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مانورهای امداد و نجات طرح زمستانی در البرز برگزار می‌شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه مانورهای امداد و نجات طرح زمستانی در البرز انجام می‌شود، گفت: باید آمادگی مقابله با بحران و حوادث در استان وجود داشته باشد.
مهدی مهرور در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان البرز که در محل سازمان هلال احمر البرز برگزار شد، با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، نجات یک انسان نجات بشریت است، اظهار داشت: باید آمادگی مقابله با بحران و حوادث در استان وجود داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه می‌توان با برگزاری مانور‌های مختلف در راستای مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه با برنامه‌ریزی دقیق تهدیدها را به نوعی فرصت تبدیل کرد، افزود: باید از ظرفیت‌های کارگروه‌های مختلف در راستای تدوین طرح جامع خطرپذیری استان استفاده شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه بازرسی از وضعیت مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، گفت: برگزاری مانورهای امداد و نجات طرح زمستانی از دیگر اقدامات در دستور کار است. وی با اشاره به اینکه طرح جامع خطرپذیری استان البرز اولویت اداره‌کل مدیریت بحران استان البرز است، یادآور شد: درصدد هستیم سنسورهایی در جوار رودخانه‌های کرج و طالقان نصب شود تا در صورت بروز حوادثی نظیر سیل آژیر خطر برای آگاهی مردم به صدا درآید.
مهرور با بیان اینکه هماهنگی لازم برای ذخیره‌سازی سوخت نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: پیرو تامین تجهیزات و امکانات امدادی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. همچنین قاسم باقری مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز با اشاره به اینکه عوامل و نیروهای انسانی اداره‌کل حمل ونقل پایانه‌های استان البرز در حوزه کاری خود در حالت آماده‌باش قرار دارند، اظهار داشت: نصب دوربین‌های کنترل وضعیت ترافیک جاده‌ای و ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان البرز انجام شده است. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای تعیین شیفت کشیک نیروها در ایام تعطیل انجام شده است، افزود: استفاده از برنامه‌ نرم‌افزاری 141 توسط مسافران در راستای تعدیل ترافیک جاده‌ای به واسطه اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی مسیر تاثیرگذار است.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود