21 آبان 1394
شماره خبر: 152707

رسانه ها پای ثابت در کارتابل کاری ام هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

رسانه ها پای ثابت در کارتابل کاری ام هستند


استاندار البرز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به حمایت های دولت یازدهم از رسانه ها، بر ضرورت نقد منصفانه، بدور از تخریب و در فضایی حرفه ای تأکید کرد و گفت: روزانه در هر فرصتی که فراهم باشد نشریات و خبرگزاری ها را رصد می کنم.
سیدحمیدطهائی در پایان بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در جمع رسانه ها حاضر شد و ترسیمی کلی از شاکله و ساختار این دوره از نمایشگاه داشت و گفت: سال به سال، به تجربه این نمایشگاه اضافه می شود و می توان از رهگذار این تجارب در جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های رسانه ای بهره مند شد. طهائی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از رسانه ها افزود: افزایش صدور مجوزهای نشر در حوزه مطبوعات و بسته های حمایتی دولت، فرصت مغتنمی است که رسانه ها باید از آن بهره مند شوند.
نقش پررنگ تر رسانه ها در فصل انتخابات
استاندار البرز با خاطرنشان کردن این نکته که در فصل انتخابات نقش رسانه ها پر رنگ می شود، گفت: امسال با فضای انتخاباتی در کشور قطعاً حضور رسانه ها همچون گذشته پر رنگ تر از پیش خواهد بود. طهائی بیان کرد: در نگاهی کلی از بازدید این دوره نمایشگاه مطبوعات، اغلب رسانه ها حضور فعالی داشتند.
رسانه ها از امتیازات وزارت ارشاد استفاده کنند
وی با اشاره به نحوه حضور رسانه های استان البرز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، گفت: برخی از نشریات در البرز کامل،گسترده و فراگیر از بٌعد محتوایی هستند، در این بین برخی توانمند و گروه دیگری از رسانه ها از منظر تیراژ روزانه یک گام جلوتر قرار دارند، در مجموع، امیدوارم با امکانات مناسب و امتیازاتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل در استان البرز فرا روی رسانه ها قرار داده است، به نحو مطلوبی استفاده نمایند.
حضور رسانه ها مقطعی و گذرا نیست
استاندار البرز با بیان اینکه نقش رسانه ها ساری و جاری در زندگی روزانه مردم و مسئولان است، گفت: نگاه ویژه به رسانه ها به فصل و ایامی خاص محدود نمی شود.
رصد روزانه رسانه ها در دستور کار استاندار قرار دارد
وی با اشاره به اینکه روزانه رسانه ها را رصد می کند، افزود: رسانه ها پای ثابت کارتابل کاری ام هستند، روزانه در هر فرصتی که فراهم شود، تازه ترین اخبار نشریات و خبرگزاری ها را رصد می کنم.
رسانه ها منصفانه در فضای حرفه ای روشنگری کنند
طهائی با تأکید بر اینکه انتظار دارد حقوق دو جانبه مسئولان و رسانه ها ادا شود، گفت: علاوه بر اینکه مسئولان باید در جهت روشنگری و اطلاع رسانی پاسخگوی رسانه ها باشند، رسانه ها هم باید نقد بر عملکرد مسئولان را منصفانه و در فضایی حرفه ای جریان سازی نمایند.
نقدها منصفانه و بدور از تخریب باشد
وی تصریح کرد: اگر نقدی بر عملکردی می شود این نقد باید منصفانه و در فضایی به دور از تخریب و تضعیف باشد؛ هم نشریات و رسانه ها فضا را برای اطلاع رسانی مهیا نمایند و همینطور مسئولان فضا را برای رونق رسانه ها مهیا کنند. طهائی در پایان بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، یک جمله خطاب به رسانه ها گفت و آن این بود که «امیدوارم در روشنگری جامعه و رسالت عظیمی که در حوزه اطلاع رسانی به جامعه دارند،فضایی بانشاط را در انتخابات آینده رقم بزنند.»

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود