7 آذر 1394
شماره خبر: 153729

مجلس بعد اصلاح طلب خواهد بود اگر...

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مجلس بعد اصلاح طلب خواهد بود اگر...


دبیر حزب ندای ایرانیان شعبه البرز گفت: اگر اصلاح طلبان در کشور بتوانند به لیست واحدی دست یابند، اکثریت کرسی‌های مجلس آینده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
حیدر سمیرکرم گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است بنابراین برای اینکه نیروهای اعتدال و اصلاحات بتوانند در این انتخابات به نتیجه خوبی برسند باید به لیستی واحد دست پیدا کنند. وی افزود: علاوه بر نیاز به لیست واحد انتخاباتی بین اعتدالگرایان و اصلاح طلبان، شورای نگهبان نیز باید در تعیین صلاحیت‌ها براساس مستندات قانون و متناسب با مراجع چهارگانه رفتار کند. سمیرکرم به نگرانی فعالین سیاسی اصلاح طلب نسبت به تعیین صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر زمینه سازی‌های ذهنی در خصوص رد صلاحیت فعالینی که احزابشان در حال حاضر منحل شده است مشاهده می‌شود؛ شورای نگهبان باید فقط براساس مستندات قانونی و بر پایه مراجع چهارگانه نسبت به تعیین صلاحیت‌ها رفتار کند. دبیر حزب ندای ایرانیان البرز مهم‌ترین دغدغه محلس آینده را اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه جامعه، دغدغه اقتصادی است؛ بنابراین باید با یک برنامه اقتصادی مدون وارد انتخابات شد تا بتوان جامعه را از این شرایط بحرانی خارج کرد. وی افزود: از نظر سیاسی نیز باید میان مجلس آینده و دولت اعتدال یک اجماع فکری به وجود بیاید تا این روند خروج از بحران تسهیل گردد. سمیرکرم با تاکید بر لزوم دوری از افراط در مجلس آتی اعلام کرد: تجربه 15 سال گذشته نشان می‌دهد که افراط نه تنها به روند توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ضربه زده است؛ بلکه بر امنیت ملی نیز تاثیر منفی داشته است. این فعال سیاسی ادامه داد: بنابراین حتی در صورت حضور جناح رقیب در ترکیب مجلس بعدی، مجلس آتی باید شامل ترکیبی از عقلای هر دو جناح باشد تا با دوری از هرگونه افراط بتوان از این شرایط گذر کرد و کشور را در مسیر درستی قرار داد.
وی به دستاوردهای فعالیت احزاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حزب تربیت نیروی سیاسی خبره را بر عهده دارد؛ اگر فعالیت انتخاباتی در چارچوب احزاب باشد؛ کاندیداها با برنامه‌های مشخص وارد رقابت شده و شعاری فراتر از ظرفیت نمی‌دهند و انتخاب روند درستی به خود می‌گیرد. سمیرکرم افزود: اما اگر انتخابات در چارچوب حزب پیش نرود؛ برنامه‌های انتخاباتی به زودی جای خود را به شعارهای خارج از ظرفیت می‌دهد. دبیر حزب ندای ایرانیان البرز یادآور شد: بدون وجود حزب فراکسیون بندیهای داخلی مجلس نیز به صورت نامتناسب شکل خواهد گرفت و فراکسیون‌ها کارکرد درست خود را از دست خواهند داد؛ مساله‌ای که در مجلس نهم زیاد مشاهده می‌شد. وی تصریح کرد: بنابراین احزاب می‌توانند نقش مثبتی در روند توسعه همه جانبه جامعه ایفا کنند و مجلس جدید می‌تواند به عنوان آغازی بر تعمیق و ریشه گیری فعالیت حزبی در کشور مطرح شود. این فعال سیاسی در ادامه به دستاوردهای دولت یازدهم به خصوص در زمینه حمایت از احزاب سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: دولت تاکنون در مقایسه با ظرفیت خود حمایت مناسبی را از احزاب و تشکل‌های سیاسی به عمل آورده است به همین دلیل وضعیت احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به دوره گذشته بهتر شده است. وی ادامه داد: بسیاری از احزاب در همین چند سال حضور دولت یازدهم شکل گرفته و یا در شرف شکل گیری هستند و با توجه به روند کنونی که در دولت جریان دارد؛ پیش بینی می‌شود این وضعیت بهتر شود. سمیر کرم در ادامه به جو سیاسی استان البرز اشاره کرد و گفت: فضای سیاسی و انتخاباتی البرز همچنان مبهم بوده و شفاف نیست و به نظر می‌رسد فعالین هر جناح به خصوص اصلاح طلبان در انتظار نظر شورای نگهبان برای رد و یا تایید نمایندگان خود هستند. دبیر حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان البرز یادآور شد: دغدغه‌ای که اصلاح طلبان در خصوص تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان دارند در میان اصولگرایان وجود ندارد بنابراین هنوز نمی‌توان در خصوص جزییات فضای سیاسی البرز صحبت کرد. وی در پایان گفت: احزاب اصلاح‌طلبی چون کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی، مردم سالاری و ندای ایرانیان در استان فعالیت خود را شروع کرده‌اند و پیش بینی ما این است که همه اصلاح طلبان در نهایت به یک اجماع کلی دست خواهند یافت.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود