18 آذر 1394
شماره خبر: 154348

استاندار البرز پیگیر مطالبات استان از معاون اول رئیس جمهور شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز پیگیر مطالبات استان از معاون اول رئیس جمهور شد


نماینده عالی دولت تدبیر و امید در جلسه شورای اداری استان مهمترین مطالبات البرز را مطرح کرد و خواستار پیگیری آن از سوی معاون اول رئیس جمهور شد.
سید حمید طهایی"در محور دوم سخنان خود در جلسه شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان در تولیدات کشاورزی و محصولات تولیدی - صنعتی اظهار داشت: این استان در رتبه نخست تولید کیفی گندم، گل لاله، هلو و شلیل است، علاوه بر این بزرگترین تولید فاکتور 7 در آسیا و تولید کننده برتر فراورده های بیوتکنولوژی در آسیا بشمار می رود.وی در خصوص ساختار تشکیلات نیروی انسانی نیز بیان کرد: در حال حاضر 43 درصد از کارمندان استان البرز دارای مدرک لیسانس و 13 درصد نیز مدرک بالای لیسانس و 25 درصد بین 10 تا 20 سال سابقه کار دارند. طهائی با بیان اینکه البرز استانی تازه تأسیس است و در ارتباط با هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی با مشکلاتی رو به رو است، تصریح کرد: با وجود استقرار دستگاه‌های ملی در این استان تفاوت دریافتی نیروی انسانی و پرسنل با سایر استان‌ها کاملا مشهود است.
جاده شمشک – دیزین به البرز واگذار شود
وی همچنین در بخش توسعه راه ها نیز گفت: با وجود اینکه عملیات احداث جاده طالقان آغاز شده است، اما به نظر می‌رسد که جاده شمشک- دیزین اهمیتی برای تهران ندارد؛ پیشنهاد می‌شود مسئولیت اداره این محور به طور کامل به استان البرز واگذار شود.
لزوم تخصیص یارانه بنزین به فرودگاه پیام
طهائی در ادامه با تاکید بر اینکه امید است در راستای تخصیص بودجه مناسب به مترو کرج اقدامات خوبی صورت گیرد، افزود: تخصیص یارانه بنزین فرودگاه پیام نیز یکی از مسائل ضروری در بحث توسعه خدمات و فعالیت های اقتصادی بشمار می رود.
بخشی از اختیارات شورای فنی به استانداری واگذار شود
طهائی با اشاره به اینکه در ارتباط با شورای فنی بخشی از اختیارات سازماطن مدیریت از استانداری گرفته شده گفت: امید است بخشی از این اختیارات به استانداری بازگردانده شود. وی بیان کرد: علی رغم وجود ظرفیت‌های ورزشی در البرز اما متاسفانه زیرساخت این بخش در البرز بسیار ضعیف است.
تخصیص اعتبار برای راه اندازی شهرک اداری در استان البرز
استاندار البرز با بیان اینکه متاسفانه اعتباری برای راه‌اندازی این استان تا کنون تخصیص داده نشده است، گفت: زمینی به منظور راه‌اندازی شهرک اداری استان البرز در نظر گرفته شود.
البرز نیازمند توسعه اختیارات برای خودکفایی است
وی با اشاره به اینکه درآمد البرز از میزان هزینه این استان بیشتر است به همین سبب امید است هزینه- درآمد استان به این منطقه تخصیص داده شود، افزود: با تحقق این مهم استان البرز خودکفا می‌شود.
تعطیلی پنج شنبه ها به البرز باز گردد
استاندار البرز با اشاره به لغو تعطیلی پنج شنبه‌ها در استان البرز که سبب مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا برای این منطقه شده، نیز گفت: در کل کشور باید 6 روز کاری و 44 ساعت کاری انجام شود در حالی که البرز در زمان تعطیلی پنج شنبه‌ها با 5 روز کاری 44 ساعت کاری را توسط پرسنل خود انجام می‌داد و بعد از لغو این مصوبه مجدداً مورد پیگیری قرار گرفته است و خواستار بازنگری آن هستیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود