18 آذر 1394
شماره خبر: 154372

انتخابات مهمترین عرصه حضور سیاسی دانشجویان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

انتخابات مهمترین عرصه حضور سیاسی دانشجویان است


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، همزمان با گرامیداشت روز دانشجو، در همایش گرامیداشت این روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حاضر شد و با دانشجویان سخن گفت.
«محمد تقی ایرانی» در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه آذرخش اهورایی شهیدان دانشجو "مهدی شریعت رضوی”، “مصطفی بزرگ نیا” و “احمد قندچی”، استقلال طلبی و عدالت خواهی را از دستاوردهای جنبش دانشجویی دانسته و گفت: امروز جامعه نیازمند حضور آگاهانه و پررنگ دانشجویان در عرصه های مختلف است و نه تنها در عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی باید نقش موثری داشته باشد ، بلکه می بایست با حضور فعال در عرصه سیاسی کشور ،برای توسعه عقلانیت در کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماید. وی افزود: دانشجو مسئولیت روشنگری و آگاهی بخشی خود در جامعه را نباید نادیده بگیرد. چرا که تضارب افکار و آزاد اندیشی در دانشگاه تحمل سیاسی و نقدپذیری را نهادینه می کند. فرماندار کرج تصریح کرد: ما به دانشجویی پرسشگر، متعهد و آرمانی نیاز داریم تا چرخ محرک توسعه قرار گیرد و دچار خمودی و سستی نشود. وی با اشاره به انتخابات پیش رو در هفتم اسفند ماه بر ضرورت حضور دانشجویان در عرصه انتخابات تاکید کرده و گفت: مجلس شورای اسلامی، نقش اساسی در تصمیم گیری ها و قانون گذاری ها در کشور دارد و کسانی که در این تصمیم گیری موثرند، می بایست دغدغه رفع مشکلات مردم و تلاش برای توسعه کشور را داشته باشند.
معاون استاندار البرز اضافه کرد: مجلس مهم است و انتخابات آن هم اهمیت دارد. نظام مردمسالاری به جامعه نقش تعیین کننده داده است و باید با حساسیت حضور یابیم. وی تاکید کرد: با توجه به این، دانشجویان، می بایست با توجه به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب فرد اصلح، به صورت جدی اقدام نمایند و زمینه های حضور آگاهانه مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم آورند.دانشجویان می توانند در معرفی شاخص های یک نماینده بهمردم کمک کنند و تاثیرگذار باشند. ایرانی، وظیفه نمایندگان را ارائه دیدگاه ها و مطالبات و خواسته های مردم در مجلس شورای اسلامی دانسته و گفت: نمایندگان می بایست با آگاهی نسبت به وظایف خود، دلسوزانه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنندو بدانند که نسبت به مطالبات مردم باید پاسخگو باشند. وی رعایت اخلاق و ادب و شان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی را ویژگی ممتازی برای انتخاب فرد اصلح دانسته و گفت: مردم بصیر ایران، رفتار نمایندگان خود در مجلس را رصد می کنند و انتظار ندارند نماینده ای که از سوی آنان سخن می گوید با بی احترامی به دیگران، ارزش و تمدن مردم را نادیده بگیرد. فرماندار کرج وظیفه دولت را برگزاری انتخابات سالم و با رعایت امانت و قانون مداری خوانده و تاکید کرد: ان شاء الله دولت تدبیر و امید ، با برنامه ریزی صحیح ، انتخاباتی سالم و قانونمند را برگزار خواهد نمود تا آنچه مد نظر مردم است صورت پذیرفته و بهترین ها به مجلس شورای اسلامی راه یابند. فرماندار کرج، در ادامه به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید اشاره کرده و گفت: سه دستاورد مهم دولت تدبیر و امید، پایان دادن به مذاکرات هسته ای، موفقیت در برنامه تحول سلامت و کاهش تورم است که این سه موفقیت ، بخش مهمی از آرامش کشور و گسترش امید و نشاط در جامعه را فراهم نموده است. وی در خصوص توافق هسته ای، گفت: اکنون که این توافق انجام گرفته و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و افکار عمومی نیز آن را تایید کرده اند، می بایست همه ما قانون برجام را قبول داشته و برای وجود آرامش حاکم در کشور، با همدلی و انسجام در برابر قانون سر تعظیم فرود آوریم و اجازه بدهیم فرصت ایجاد شده در پس از تحریمدر جهت حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده شود. معاون استاندار البرز، اجرای موفق طرح تحول سلامت را در کشور یکی دیگر از موفقیت های دولت تدبیر و امید دانسته و گفت: بیش از 10 میلیون نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند و مشکلات درمان و دارویی مردم برطرف شده است که این موضوع موجب رضایت عموم مردم شده است. فرماندار کرج همچنین کاهش تورم از 45 درصد به 15 درصد را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانسته و گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال آینده حتی شاهد رشد اقتصادی تا 8 درصد باشیم. وی تاکید کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری 900 هزار میلیار تومانی هستیم و باید به دنبال جذب سرمایه در استان البرز و کشور باشیم. فرماندار کرج در پایان ضمن دعوت از حضور حداکثری مردم به ویژه شهروندان شهرستان کرج برای حضور در عرصه انتخابات ، ابراز امیدواری کرد انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری شهروندان برگزار گردد و همانند عرصه های دیگر حضور فعال مردم،شاهد عزت و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود