24 آذر 1394
شماره خبر: 154615

تعطیلی پنجشنبه‌ها حق استان البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تعطیلی پنجشنبه‌ها حق استان البرز است


استاندار البرز بر ضرورت توجه به چالش‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوای استان به‌واسطه صنعتی بودن تأکید کرد و گفت: تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها حق استان البرز است.
سید حمید طهایی بر ضرورت حفظ محیط‌زیست استان تأکید کرد و لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را دلیلی بر افزایش میزان آلودگی هوا دانست و گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان البرز از اختیارات استان خارج است و جزو اختیارات شورای عالی اداری محسوب می‌شود. طهایی در ادامه گفت: شورای عالی اداری و بازرسی کل کشور با استناد به قانون شش روز هفته و ۴۴ ساعت کاری، مصوبه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان البرز را لغو کرده است. وی به تحمیل ۱۸ درصد بار ترافیک ملی به استان البرز اشاره کرد و گفت: افزایش آلودگی هوا در استان البرز که شاهراه مواصلاتی ۱۴ استان کشور است باید موردبررسی قرار گیرد. به گفته استاندار البرز شورای عالی اداری همان‌گونه که تهران را تعطیل کرده است باید چالش‌های زیست‌محیطی البرز در پی لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را موردبررسی قرار داده و این روز را در استان البرز تعطیل کند. طهایی وجود آمار و گزارش‌های اداره کل محیط‌زیست استان البرز در خصوص افزایش آلودگی هوا و ایجاد چالش‌های زیست‌محیطی را دلیلی محکم برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اعلام کرد و گفت: سرریز جمعیتی که روزهای پایانی هفته و تعطیلات برای رفتن به استان‌های شمالی از البرز می‌گذرند به افزایش آلودگی و کور شدن گِره‌های ترافیکی دامن زده است.
سازمان حفاظت محیط‌زیست با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در البرز موافق است
وی در پایان با تأکید به اینکه تعطیلی روزهای پنجشنبه در حوزه اختیارات استان نیست، گفت: در این خصوص با هیئت دولت، سازمان حفاظت محیط‌زیست مکاتبات متعددی انجام‌شده است امیدواریم به‌زودی مصوبه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در البرز ابلاغ و اجرایی شود. معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور روز شانزدهم آذرماه به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه محیط‌زیست واقع در شهرستان کرج سخنرانی داشت. وی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: نامه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها که از سوی استاندار البرز به این سازمان ارسال‌شده است به هیئت دولت ارجاع داده شد. ابتکار گفت: آمار و اطلاعاتی که در خصوص افزایش آلودگی هوا در پی لغو پنج‌شنبه‌ها در البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج ارائه‌شده است موردقبول است و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در البرز موافق است و در این زمینه کمک خواهد کرد. وجود کارخانه‌های صنعتی بزرگ، حجم بالای ترافیک درون و برون‌شهری و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها باعث شده است که نفس البرز جوان در زوهای پایانی هفته و همچنین روزهای تعطیل به شماره بیفتد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود