28 آذر 1394
شماره خبر: 154802

ضرورت راه اندازی کنسرسیوم نمایشگاه دائمی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت راه اندازی کنسرسیوم نمایشگاه دائمی البرز


سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از تشکیل کنسرسیومی با هدف راه اندازی نمایشگاه دائمی در استان البرز خبر داد.
عباداله کامکار با بیان این مطلب در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: کار مکان یابی نمایشگاه دائمی در استان بر اساس اعلام سازمان توسعه و تجارت ایران به کارگروه صادرات غیر نفتی استان واگذار شد و تصمیم بر آن شده است تا با حضور تشکل ها براساس مصوبه قبلی کار گروه توسعه صادرات استان اقدامات لازم صورت گیرد. وی افزود:کار مکان یابی نمایشگاه دائمی در استان بر اساس اعلام سازمان توسعه و تجارت به کارگروه صادرات غیر نفتی ارائه شده است و تشکل های تخصصی کنسرسیوم در بخش های مختلف اقتصادی استان در این زمینه ایجاد خواهد شد. کامکار با اشاره بر ضرورت پیش بینی نمایشگاه دائمی در استان به منظور انعکاس هر چه مطلوب تر دستاوردهای استانی گفت: به جهت پتانسیل هایی که این استان در بخش های مختلف علمی، صنعتی، اقتصادی و... دارد و لزوم انعکاس و عرضه هر چه مناسب تر آن موضوع اختصاص نمایشگاه دائمی به جد پیگیری و در دستور کار جهت اجرایی شدن است. در این نشست با تاکید اعضای کارگروه کلیه مصوبات جانمایی نمایشگاه دائمی در استان لغو و با هماهنگی و تشکیل کنسیرسیوم مربوطه با حضور تشکل ها و سازمان همیاری شهرداری ها و شهرداری کرج و سرمایه گذاران روند احداث نمایشگاه دائمی آغاز و مجوز جدید صادر شود.
پیش بینی سایت نمایشگاه موقت استان
راه اندازی سایت موقت نمایشگاهی در مکانی مناسب از دیگر محورهای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود که مشورت اعضا گذاشته و مقرر شد تا پیشنهادات لازم برای انتخاب بهترین گزینه اخذ و در نشست بعدی طرح شود. کارمکار گفت: روند اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور و تدوین تقویم نمایشگاهی نیز بعنوان دیگر موضوعات در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: شناسایی واحدهای صادراتی و مزیت های شرکت شهرکهای صنعتی نیز بعنوان محوری ترین مسائل طرح موضوع گردید.
برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین با اشاره به برنامه ریزی های بعمل آمده برای برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان در استان گفت: پیش بینی شده است تا 7 دی ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری آیین تجلیل ازصادر کنندگان برتر و نمونه استان که در سطح ملی صاحب جایگاه و رتبه شده اند، تقدیر شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود