29 آذر 1394
شماره خبر: 154920

سکوت تلخ مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال فجایع نیجریه بخشودنی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سکوت تلخ مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال فجایع نیجریه بخشودنی نیست


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: سکوتی که مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال فجایع نیجریه در پیش گرفته‌اند، بخشودنی نیست.
عزیز اکبریان اظهار داشت: متأسفانه در روزهای اخیر بار دیگر شاهد جنایتی دیگر علیه مردم عادی و بی‌گناه و این بار در نیجریه بودیم. وی افزود: اخبار نگران‌کننده‌ای مبنی بر تضییع حقوق مردم در نیجریه و به ویژه شیعیان این کشور به گوش می‌رسد و انتظار این بود که جهان اسلام به صورت یکپارچه و به دور از هرگونه اختلافی، علیه این فجایع موضع می‌گرفتند. نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: متأسفانه نهادها و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر نیز بار دیگر سکوت اختیار کرده و در مقابل این فجایع موضع‌گیری نداشتند. اکبریان با اشاره فجایع تروریستی در پاریس که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاد، گفت: همان زمان کشورها و حکومت‌ها و ملت‌های مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران به صراحت هرگونه ترور و تروریست‌ها را محکوم کرده و به شدت مقابل ترویج رفتارهای خشونت‌آمیز موضع‌گیری کردند.
وی افزود: در آن زمان تأکید کردیم که چرا مدعیان دفاع از حقوق بشر تنها پس از اقدامات تروریستی در اروپا و آمریکا، اعتراض کرده و در مقابل کشته شدن مسلمانان و ساکنان کشورهای غیراروپایی سکوت می‌کنند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورها و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر باید بدانند که سکوت تلخ آنها هرگز در نزد افکار عمومی جهان پذیرفتنی و بخشودنی نیست.
اکبریان تصریح کرد: این شیوه‌های دوگانه بیش از آنکه به سود خود آنها باشد، چهره زورگویان و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر را در نزد افکار عمومی مشخص می‌کند. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در این شرایط وظیفه جهان اسلام چیست، گفت: مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و اجازه ندهند که بیش از این استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمین به اهداف شوم خود دست یابند.
اکبریان در پایان گفت: حفظ وحدت مسلمانان تنها راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود