6 دی 1394
شماره خبر: 155382

گفت وگو با رقبا برای تحقق حضور حداکثری مردم درانتخابات ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

گفت وگو با رقبا برای تحقق حضور حداکثری مردم درانتخابات ضروری است


رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز گفت وگو را لازمه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو دانست و گفت: اصلاح طلبان به دنبال ایجاد این شرایط بین خود و رقبا هستند.
محمد علی پورکریمی درجمع خبرنگاران افزود: احزاب اصلاح طلب در بحث تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند و تمام تلاش خود را دراین زمینه بکارگرفته اند.
وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر مهم، ایجاد فضای گفت وگو درجامعه است و با توجه به اینکه جامعه ای اسلامی داریم، باید زمینه ها برای تحقق این مساله نیز فراهم شود. پورکریمی گفت: یک انتخابات بدون مساله بر پایه منافع ملی هدف احزاب اصلاح طلب است و با حمایت از دولت درتلاش هستیم. دبیرحزب اعتماد ملی البرز در ادامه افزود: انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سرنوشت ساز است و امروز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری باید زمینه را برای حضور همه اقشار مردم فراهم کنیم. وی یادآورشد: با تلاش روز افزون احزاب اصلاح طلب شورای راهبردی اصلاحات جدا از احزاب شامل معتمدان، اصناف، بازاریان و اساتید دانشگاه تشکیل شده و نشست هایی را به صورت هفتگی برگزار می کند. پورکریمی گفت: ورود این شورا کمک بسیاری برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبی است و هنوز کاندیدایی از سوی احزاب و شورای راهبردی اصلاح طلب تایید نشده و تا پس از اعلام هیات نظارت، اجرایی و شورای نگهبان دراین زمینه دست نگه داشته ایم. وی اضافه کرد: پس از نهایی شدن نامزدهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی در کرج و ساوجبلاغ تصمیم گیری خواهد شد. تدوین میثاق اصلاح طلبان یکی از گزینه های مطرح برای رسیدن به اشتراک است به گونه ای که هم احزاب و هم نامزدها این میثاق را امضاء کنند. وی یادآورشد: از 22 حزب کشوری، 13 حزب در کرج فعالیت دارند که اخیرا نیز چهار حزب ندای ایرانیان، اعتدال و توسعه ، ایثارگران و اتحاد ملی به آن اضافه شده است.
رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز اضافه کرد: اصلاح طلبان از ابتدا حامی دولت بوده اند و آنچه در حد توان داشته اند برای منافع نظام و مردم بکار بسته اند. وی تاکید کرد: اگرتخریب درکشور نباشد، خیلی از مشکلات و مسائل برچیده شده و احزاب و فعالان سیاسی نقش مهمی را ایفا می کنند. با نبود احزاب باندها جای آنها را می گیرند، بنابراین حضور احزاب و آزادی عمل آنها در عرصه های سیاسی و اجتماعی با اهمیت است. پور کریمی درخصوص بحث 30درصدی مشارکت زنان در انتخابات نیز گفت: دربخش نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این بحث مهم بودیم که چهره های خاصی از اصلاح طلبان نیز نام نویسی داشتند . دبیرحزب اعتمادملی در خصوص لغو برخی از نشست های اصلاح طلبان در استان البرز نیز گفت: نشست احزاب با استاندار البرز نوید بهاء دادن به فعالیت احزاب را داشت و وعده برقراری امنیت کامل در این زمینه داده شده است. وی تاکید کرد: باید اجازه فعالیت به احزاب تا زمانی که مخل به مبانی نظام نباشد، داده شود و باید به نقطه ای برسیم که اجازه ندادن به فعالیت رقبا در کشور از بین برود. دبیر حزب اعتماد ملی استان البرز گفت: اصلاح طلبان با سایر احزاب ائتلاف خواهند داشت و از اصولگرایانی که همفکری داشته باشند، استقبال می شود ولی این اتفاق نیفتاده است. بحث استفاده از ظرفیت های قومی در انتخابات پرسش دیگری بود که مورد توجه قرار گرفت و رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز نیز گفت: برخی از تشکل های غیر دولتی اقوام درشورای راهبردی اصلاحات هستند که در بحث رای قومیتی تاثیر مثبت دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود