12 دی 1394
شماره خبر: 155718

کارگاه های تولیدی استاندارد سازی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کارگاه های تولیدی استاندارد سازی شوند


استاندار البرز گفت: همانگونه که بر لزوم تولید کالاها با مٌهر استاندارد تأکید می شود، کارگاه های تولیدی نیز باید به سمت استاندارد سازی پیش رود، چرا که کالاهای استاندارد از کارگاه های استاندارد بیرون می آید.
مهندس سیدحمیدطهائی" در جلسه شورای گفتگوی بخش دولت و خصوصی که در سالن شهدای البرز برگزار شد؛ پیرامون محورهایی از این نشست که به نقد عملکردهای واحدهای صنفی کارگری و کارفرمایی اختصاص داشت؛ اشاره کرد و اظهار داشت: هر نقدی از باب رفع موانع است؛ این نقدها بنوعی تمرین دموکراسی است. وی با اشاره به حجم مطالبات واحدهای صنعتی و صنفی افزود: این واحدها باید برای دفاع از حقوق شان سخنگو داشته باشند. استاندار البرز گفت: در بخش خصوصی نیز برای واحدهای صنفی باید حق و حقوق قائل شد و تحت عنوان انجمن ها و یا تشکل های کارگری مطالبات این بخش را پیگیری نمود. مهندس طهائی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه و چشم انداز کشور در افق 1404 نیز گفت: دستگاه ها پیشنهادات خود را مطابق با استعدادهای منطقه ای هر چه سریعتر اعلام نمایند تا جهت طرح به هیأت دولت اعلام شود. وی با تأکید بر لزوم تأمل همه جانبه نسبت به نیازهای مختلف استان در تهیه این چشم انداز، تصریح کرد: کارگروه های تخصصی عهده دار پایش و رصد مولفه های توسعه محور هستند.
چارچوب های اقتصادی برای استان تدوین شود
استاندار البرز در ادامه با اشاره بر ضرورت حرکت فعالان عرصه اقتصادی در شاهراه توسعه محور، تحقق این امر را نیازمند تدوین نقشه راه و چارچوبی مشخص دانست و افزود: در تمامی بخش های اقتصادی، صنعتی و.. باید خط و مشی ها مشخص شود و در خلال آن نیز بسته های تشویقی و ترغیبی برای فعالان این در نظر بگیریم تا واحدهای تولیدی نیز راغب به فعالیت بیشتر باشند. مهندس طهائی همچنین با تأکید بر ضرورت استاندارد سازی کالاهای تولیدی گفت: همانگونه که به مُهر استاندارد کالاهای تولیدی توجه می شود، به استاندارد سازی کارگاه ها نیز باید نگاه ویژه ای داشت.
تبلیغ فرهنگ مصرف کالای داخلی با مشارکت رسانه
استاندار البرز با بیان اینکه نفوذ دشمن تنها از راه سیاسی صورت نمی گیرد؛فلج نمودن پایه های اقتصاد داخلی را نیز از دیگر ترفندها برشمرد و گفت:رقبای شما تولیدکنندگان هزینه های فراوانی را صرف رقابت در عرصه اقتصادی می کنند، بنابراین باید تلاش شود تا ترغیب مردم جهت مصرف کالاهای داخلی با هدف کمک به رونق اقتصادی داخلی انجام پذیرد. وی افزود: بکارگیری مشارکت رسانه ها، صدا و سیما و... در این زمینه راهگشا خواهد بود. در این نشست که معاون استاندار و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، مدیران اقتصادی و فعالان صنعتی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند. مدیریت بخش اقتصاد استان در شرایط بعد از برجام، برنامه ریزی برای روند حضور هیأت های خارجی، تمهیدات لازم جهت ترخیص کالاهای گمرکی و تهیه کتاب سرمایه گذاری استان از اولویت ها و مسائلی بود که از سوی بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی استان طرح موضوع شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود