20 دی 1394
شماره خبر: 156241

تحقیقات محلی از داوطلبان مجلس در هیئت اجرایی انجام نشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تحقیقات محلی از داوطلبان مجلس در هیئت اجرایی انجام نشد


رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز گفت: تحقیقات محلی از داوطلبان انتخابات مجلس حوزه انتخابیه البرز در هیئت اجرایی انجام نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه استان البرز ۲۸۱ نفر برای مجلس شورای اسلامی و ۲۴ نفر برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند، گفت: ۲۳۱ نفر در حوزه انتخابیه کرج ثبت نام کرده اند که طی فرآیند ثبت نام، فرمانداری نامه های استعلام از سوابق داوطلبان را به مراجع چهارگانه ارسال کرده است. وی در ادامه گفت: مراجع چهار گانه نیز در زمان مشخص و قانونی ۱۰ روزه به نامه های استعلام پاسخ داده اند اما پاسخ این استعلام ها در هیئت اجرایی کرج تماماً مورد توجه و استناد قرار نگرفت به گونه ای که برخی از افراد ثبت نام کننده که دارای سابقه در مراجع چهار گانه بودند مورد تایید هیئت اجرایی قرار گرفتند. یزدی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ گونه تحقیقات محلی در مورد داوطلبان صورت نگرفته است، اضافه کرد: تنها به پاسخ برخي از استعلام از مراجع چهار گانه بسنده کردند که آن هم در برخی از موارد توجه کافی به این امور نشد. وی در ادامه به ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هیئت های اجرائی مراكز حوزه‌های انتخابيه موظفند حداكثر ظرف ده روز پس از پايان مهلت ثبت نام با توجه به نتايج بدست آمده از‌ بررسی های لازم در محل و با استفاده از نتايج اعلام شده توسط وزارت كشور صلاحيت داوطلبان در رابطه با صلاحيت‌های مذكور در اين قانون را مورد ‌رسيدگی قرار داده و نتيجه را كلاً به هيئت‌های نظارت اعلام کنند. یزدی اضافه کرد: در این قانون بررسی محلی مقدم بر پاسخ استعلام ها آمده است که از لحاظ ترتیب هم ابتدا بررسی محلی ذکر شده و سپس توجه به استعلام های چهار گانه آمده است. و از شواهد امر این گونه پیداست که بررسی محلی از هیچ کدام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی انجام نگرفته است زیرا هیچگونه انعکاسی در پرونده ها نداشته است. فقط برخی از پاسخ های استعلام ها مورد استناد قرار گرفته است.
همه داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه ساوجبلاغ تایید صلاحیت شده اند
وی افزود: از تعداد ۲۳۱ نفر ثبت نامی در حوزه انتخابیه کرج ۱۷ نفر به استناد پاسخ استعلام ها رد صلاحیت و ۳ نفر انصراف دادند که در مجموع تعداد ۲۱۱ نفر تایید صلاحیت شدند که اسامی آنها توسط هیئت اجرایی به هیئت نظارت استان تحویل داده شد. رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ۵۰ نفر داوطلب، ثبت نام کردند که تعداد ۴۹ نفر آنها توسط هیئت اجرایی تایید صلاحیت شد و يك نفر نیز انصراف داد. به گفته رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز در هیئت اجرایی انتخابات، همه افرادی که در حوزه ساوجبلاغ ثبت نام کرده اند مورد تایید قرار گرفتند و همه پرونده های این حوزه انتخابیه نیز به هیئت نظارت استان ارسال شده است. یزدی با تاکید بر اینکه از تاریخ ۱۶ دی ماه به مدت ۴ روز هیئت نظارت در انتخابات استان به شکایات رد صلاحیت شدگان در هیئت اجرایی رسیدگی خواهد کرد، گفت: تا به امروز ۱۶ نفر از این افراد به رد صلاحیت شدن خود توسط هیئت اجرایی شکایت داشتند و درخواست خود را به هیئت نظارت تحویل داده اند. وی در پایان گفت: از امروز بیستم دی ماه به مدت ۷ روز، هیئت نظارت بر انتخابات استان علاوه بر رسیدگی به پرونده های رد صلاحیت شده به همه پرونده های داوطلبان رسیدگی خواهد کرد و درباره آنها اظهار نظر می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود