23 دی 1394
شماره خبر: 156511

وقتی هدف وسیله را توجیه می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وقتی هدف وسیله را توجیه می‌کند



دبیر حزب مردم سالاری البرز گفت: پرداختن به قومیت‌گرایی و طایفه‌گری یعنی هدف وسیله را توجیه می‌کند در حالی که همگی ما ایرانی هستیم و اگر این واقعیت را بپذیریم می‌توانیم در مدار و مسیر توسعه پایدار ملی و محلی گام برداریم.
امید فراغت اظهارکرد: منافع ملی آنگاه تامین می‌شود که کرد، ترک، فارس، لر ، بلوچ و ....همگی خود را ابتدا ایرانی بدانند و بر همین اساس فرهنگ‌سازی و به تبع آن آموزش شهروندی در راستای یکپارچه سازی دیدگاه عمومی در رابطه با منافع عمومی با تاکید بر حقوق شهروندی در قالب رفتار اجتماعی و فرهنگی مدرن ایرانی اسلامی نیاز جامعه امروز استان البرز است. وی افزود: بارها شنیده و خوانده‌ایم که البرز را یک « کلان ده» خطاب کرده‌اند و این خطاب نه از سوی مردم بلکه از سوی موثرین افراد جامعه البرز بیان شده است وقتی تقسیمات شهروندی در قالب درجه 1، 2، 3 و ...تبدیل به واقعیت جوامع توسعه یافته و توسعه نیافته شده است باید پذیرفت که جامعه البرز در این تقسیمات فضای مناسبی ندارد! و یکی از دلایل آن می‌تواند مربوط به پررنگ ساختن حضور قومیت‌ها و طایفه‌ها با آورده خصلت‌ها و صفت‌های آنان است که در این رهگذر افرادی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، از این واقعیت مطلوب نه استفاده بلکه سو استفاده می‌کنند ! فراغت تصریح کرد: در مکتب اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما اینکه از دل همین قومیت‌ها و طایفه‌ها کسانی پیدا می‌شوند که این واقعیت را وسیله‌ای برای رسیدن اهداف شان ببینند جای تعجب و البته نگرانی دارد و آنگاه تاسف بیشتر می‌شود که چنین افرادی همواره تلاش دارند که در لفظ و گفتار خود را مدرن و جز مدیرانی با نگرش توسعه محور نشان دهند لیکن در جایگاه عملکرد کاملا تفرقه افکنانه و منفعت‌طلبانه رفتار کنند. فراغت ادامه داد: این افراد نه تنها دلسوز استان البرز نیستند بلکه افرادی با پشتوانه ذهن بیمار گونه هستند و نسبت به بیماری مزمن کنونی جامعه که قومیت‌ها و طایفه‌ها در بعضی موارد فرهنگی نسبت به یکدیگر احترام لازم را نمی‌گذارند نه تنها راه درمان را نمی‌دانند بلکه این بیماری را بیشتر هم تسری می دهند. فراغت گفت: همه ما ایرانی هستیم و این واقعیتی است که نخبگان واقعی و ملی جامعه شناسی، روان شناسی ، سیاست، اقتصاد و فرهنگ بر آن تاکید دارند اگر ایرانی بودن را از ذهنیت قومیت‌ها و طوایف بگیریم آنچه باقی می‌ماند آتش‌های زیر خاکستری است که در زمان و مکان نامناسب شعله ور خواهند شد.
دبیر حزب مردم سالاری البرز در پایان گفت: عده‌ای هستند که منافع ملی برای آنان معنی و مفهومی دقیق را ندارد و بر همین اساس با پر رنگ کردن ذهنیت قومیت‌گرایی و طایفه‌گری به دنبال تحقیر هویت ایرانی هستند آنان باید بدانند که مردم هشیار شده‌اند و نسبت به اسلامیت و ایرانی بودن توامان اعتقادی بر خواسته از عقلانیت دارند و البرز نماینده‌ای می‌خواهد که اولا خود را ایرانی، دوما خود را ایرانی و سوما هم خود را ایرانی معرفی کند اینکه در فضای قومیت‌گرایی و طایفه‌گری باشد زیبنده یک نماینده مدرن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست؛ چرا که یکی از دلایلی که باعث آسیب به وحدت ملی و منافع ملی خواهد شد پرداختن به قومیت‌گرایی و طایفه‌گری است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود