1 بهمن 1394
شماره خبر: 157085

ورزش همگاني بايد در جامعه نهادينه شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ورزش همگاني بايد در جامعه نهادينه شود


نماينده مردم كرج، فرديس، اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن ورزش همگانی در جامعه گفت: دست‌یابی به جامعه سالم نیازمند سیاست‌گذاری صحیح در حوزه ورزش است.
محمد جواد کولیوند امروز در جمع 160 نفر از ورزشكاران و جوانان استان به ضرورت توجه بيشتر به ورزش هاي همگاني تاكيد كرد و گفت: بايد شرايط مطلوبي براي استفاده مردم از ورزش همگاني در جامعه ايجاد شود. وي با توجه به كمبود سرانه ورزشي در استان البرز اظهارداشت: علي رغم اينكه سرانه ورزشي در استان براي هر فرد حدود38 سانتي متر مي باشد؛ بايد ورزش هاي همگاني مانند پياده روي، دوچرخه سواري، کوهپيمايي، دوهاي عمومي و ورزش هاي بومي و محلي با استفاده از فضاهاي ورزشي عمومي درجامعه نهادينه شود. به گفته ي وي اين ورزش ها هم به سلامت افراد در جامعه كمك مي كند و هم هزينه ي بالايي براي افراد ندارند. كوليوند با اشاره به نقش مهم ورزش همگانی در فضای اجتماعی جامعه بيان داشت: ورزش همگاني کمک شایانی در آرامش اجتماعی و همرنگی و یکپارچگی و تندرستي افراد جامعه می کند. وی همچنين تصريح نمود :با توجه به اینكه فعالیت بدنی می تواند شرایط مطلوبی را برای اندام های بدن فراهم آورد و نیز موجب تكامل روحی انسان، افزایش اعتماد به نفس، داشتن روحیه همكاری و نوعدوستی شود؛ ضرورت دارد افراد جامعه را به انجام ورزش همگاني سوق دهيم. لذا بايد با برنامه ريزي و سياستگذاري شرايطي را در جامعه ايجاد كنيم كه همگان بتوانند به امكانات ورزشي خصوصا ورزش هاي همگاني دسترسي داشته باشند. نماينده مردم كرج ، فرديس، اشتهارد و آسارا در بخش ديگري از سخنان خود در جمع ورزشكاران استان از اهتمام جدي درايجاد مكانيزم روشن درتجليل از قهرمانان استان خبر داد و اظهار داشت: از آنجاييكه البرز از استانهاي قهرمان خيز كشور است؛ بايستي مكانيزم منظمي در حوزه ی ورزش و جوانان استان ايجاد شود، تا با عدالت از تمامي قهرمان استان تقدير صورت گيرد.
کولیوند يادآور شد: وجود يك سيستم منظم براي تقدير به موقع از قهرمانان ورزشي توسط اداره کل ورزش و جوانان خود باعث پويايي و تحرك بيشتر ورزشكاران مي گردد . چرا كه تحسين و تجليل باعث افزايش قابليت و كارايي افراد مي گردد. به گفته ي وي در اين زمينه انسجام وهمكاري ساير دستگاه ها مي تواند بسيار موثر باشد.


منبع: تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود