21 بهمن 1394
شماره خبر: 158441

حضور زنان در انتخابات امری ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حضور زنان در انتخابات امری ضروری است


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، حضور زنان در انتخابات مجلس و افزایش مشارکت آن‌ها را در این انتخابات امری ضروری دانست.
بی بی عصمت سر فرازی با بیان این مطلب در همایش زن ، توسعه و انتخابات که با حضور دکتر بروجردی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، مدیرکل امنیتی و اجتماعی، بانوان مشاور در دستگاه های اجرایی، بخشدار آسارا، بانوان کارآفرین و فعالان مراکز مردم نهاد استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت : این روزها یاد آور رهبری داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود:رهبری مبتنی بر حکومت بر دل ها پیوند قلبی و ناگسستنی با مردم داشت. سرفرازی اظهار داشت: امام هموراه تاکید داشتند اعتماد و حضور مردم عاملی تاثیر گذار در پیروزی انقلاب؛ تثبیت و تداوم آن است . وی تصریح کرد: امام در آغازین ساعات ورودشان به ایران، آنگاه از تعیین دولت سخن گفتتند و بلافاصله تاکید کردند من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کنم و بر مشارکت فعالانه و مسولانه مردم تاکید داشتند و باوری مومنانه که حضور مردم مملکت را از تمام آسیب ها حفظ مِی کند. وی با بیان اینکه امام خمینی (ه) ایفاگر احیای دوباره زن مسلمان است تصریح کرد: امام زن را از صحنه ناخودآگاه به خود آگاهی کشید و او راه سومی در پیش روی زن مسلمان گشود که نه ارتباطی با تحجر و نه ابتذال داشت امام میلیون ها زن و مرد ایرانی خسته از تبعیض و بی عدالتی را به حرکت در آورد. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: در این ایام تبیین رهنمودها و فرمایشات حضرت امام (ه) در حوزه های مختلف می تواند دریچه ای به سوی امیدواری و تلاش هر چه بیشتر به سوی مان بگشاید. وی افزود: امام همواره تاکید داشتند زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت نمایند . سرفرازی با بیان اینکه امروز سخن از توسعه پایدار و همه جانبه است تصریح کرد: اولین و مهم ترین شاخص برای توسعه مشارکت منابع انسانی است و آنجایی که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند از این رو نقش زنان در توسعه پایدار حائز اهمیت است. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه امروز دیگر بر اساس معیارهای اصیل اسلامی ، نه مرد را جنس اول و نه زن را جنس دوم می نامند افزود: بلکه زن و مرد را در کنار یکدیگرند نه در برابر یکدیگر می پندارند .
سرفرازی با اشاره به سخنان رئیس جمهورکه تاکید می ورزد با خشونت و تکبر با زنان عزیز جامعه نباید برخورد کرد در این راستا نه فرهنگ خشونت، نه فرهنگ تبعیض، نه فرهنگ افراطی گری برای جامعه به ویژه برای زنان پذیرفتی نیست. وی افزود: حضور زنان در صحنه‌هاي اجتماعي فرصت است، نه تهديد تاکيد کرد: امروز زنان کشور در تمام صحنه‌ها با وقار، با کرامت، با شخصيت، با عفاف مانند مردان فعاليت مي‌کنند و بايد داراي فرصت، مصونيت و حقوق اجتماعي برابر باشند همان طور که رئیس جمهور تاکید دارند تبعیض برای زنان قابل قبول نیست. در پایان این همایش دکتر بروجردی معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی، دکتر سرخوش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر خستو مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی در پانل پرسش و پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی بانوان حاضرین در همایش پاسخ دادند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود