25 بهمن 1394
شماره خبر: 158530

اختصاص نیم تا 2 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به پدافند غیرعامل

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اختصاص نیم تا 2 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به پدافند غیرعامل


معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت که با توجه به ابلاغ وزیر کشور دستگاه ها می توانند نیم تا 2 درصد از اعتبارات خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.
سردار غلامرضا حیدری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان البرز، افزود: پیشنهاد می شود که این موضوع در استان البرز اجرایی شود. وی با اشاره به جنگ تحمیلی و مورد هجوم قرار گرفتن 61 شهر و 4 هزار روستا در سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به تجربیات آن دوران باید به مبانی پدافند غیرعامل پرداخته و بسترهای بروز بحران در مواقع اضطرار را شناسایی کرد. وی با تاکید بر اینکه دفاع غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه برای کاهش آسیب پذیری است، ادامه داد: اگر در سراسر شهرها و استان های کشور پدافند غیر عامل به درستی اجرایی شود، از بسیاری مخاطراتی که در آینده بسترساز بروز بحران هستند، جلوگیری می کند. حیدری یکی از اصلی ترین برنامه های پدافند غیرعامل را مصونیت بخشی دانست و گفت: در این خصوص از وجود مدیران و مردم حفاظت می شود، حفظ امنیت مردم که امری اجتناب ناپذیر است ولی در شرایط اضطرار مدیران نیز باید برای مدیریت بحران از خطرات مصون بمانند. وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید در ذات تمامی پروژه ها باشد، اظهار کرد: اگر الزامات پدافند غیر عامل به درستی اجرایی شود، در تمامی ابعاد ثمر بخش خواهد بود، از طرفی قوانین مربوط به این بخش که در 13 بند ابلاغ شده است، اگر در طرح ها و برنامه های دستگاه ها رعایت نشود، سازمان برنامه ریزی می تواند با تخصیص بودجه موافقت نکند. وی با تاکید بر اهداف این سازمان در کشور، اضافه کرد: صیانت از سرمایه انسانی اعم از حفظ جان انسان ها و کاهش تلفات در شرایط اضطرار و بحران، همچنین پایدارسازی در برابر تهدیدات ومناسب سازی زیرساخت ها به منظورکاهش آسیب پذیری ازاهداف پدافند غیر عامل محسوب می شود. سردار حیدری عنوان کرد: نقاط آسیب پذیر باید شناسایی و برطرف شده و اگر تهدیدی صورت گرفت، بررسی و رفع شود، از طرفی با توجه به اینکه تهدیدات نوین هر روز به شیوه های مختلف بروز پیدا می کنند، ضرورت ایجاد پدافند سایبری در شهرها و استان ها محسوس است.
وی تصریح کرد: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت، تراکم بالای جمعیت و تعدد صنایع، از حساسیت بالایی برای کشور برخوردار است، بنابراین باید اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی صورت گیرد. معاون پدافند غیر عامل کشور، با اشاره به لزوم آموزش به اقشار مختلف جامعه، افزود: آموزش و فرهنگ سازی نقش بسزایی در کنترل و کاهش تهدیدها و آسیب ها دارد، بنابراین برای آموزش مدیران و کارشناسان یک کلاس آموزشی دو روزه به صورت تخصصی از سوی پدافند غیر عامل کشور برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود